در میان روزنامه های چهارشنبه؛
تابناک: در روزهایی که بزرگان جریان اصولگرایی از نزدیکی به رسیدن به وحدت نهایی حرف می زنند، اصفهانی ها شهر را به رنگ اصولگرایی درآورده اند. گوشه گوشه شهر، پرشده از پوسترها و بنرهایی که خبر از آمدن میهمانان مختلف می دهد. میهمانانی که بیشترشان « دلواپس» هستند!
کد خبر: ۹۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 16 September 2015
به گزارش تابناک اصفهان، عصر فرا ارتباطی حاضر، فرصت خوبی برای شبکه های مجازی و تلویزیون ها و رادیو ها به عنوان رسانه های نویت ایجاد کرده است، از همین رو رسانه های سنتی مثل روزنامه و کتاب بسیاری از مخاطبین خود را از دست داده اند، البته این به معنای حذف آن ها از جامعه نیست. به هر حال در این عصر نیز عده ای صبح به صبح از خواب که بیدار شدند، طبق عادت به دکه روزنامه فروشی می روند و روزنامه مورد علاقه خود را خریداری می کنند.

در کنار آن روزنامه ها هم در راستای رسالت های خود به اطلاع رسانی و تحلیل در فضای رسانه ای موجود می پردازند.

با توجه به این مسئله سایت خبری تحلیلی تابناک اصفهان، هر روز مهم ترین گزارش یا اتفاق روزنامه های اصفهان را در اختیار مخاطبین می گذارد، تا از این مسائل با خبر باشند.

روزنامه نصف جهان، در گزارش امروز خود به رفت و آمد های سیاسی به اصفهان که کمی بوی دلواپسی می دهد، پرداخته است:

 اگر تهران این روزها به محل تردد رهبران اروپایی تبدیل شده، اصفهان نیز محلی برای رفت و آمد اصولگرایان شده است. شش ماه تا انتخابات مجلس، اصولگرایان در اصفهان نیز به شدت فعال شده اند و برگزاری نشست ها و همایش های گوناگون با حضور چهره های شاخص این جریان، نشان از آن دارد که نمی خواهند مجلس «بهارستان» را نیز همانند «پاستور» ازدست بدهند و همگام و همقدم با یاران خود در سراسر کشور، مشغول رایزنی و رفت و آمد و تکاپو هستند. در روزهایی که بزرگان جریان اصولگرایی از نزدیکی به رسیدن به وحدت نهایی حرف می زنند، اصفهانی ها شهر را به رنگ اصولگرایی درآورده اند. گوشه گوشه شهر، پرشده از پوسترها و بنرهایی که خبر از آمدن میهمانان مختلف می دهد. میهمانانی که بیشترشان « دلواپس» هستند! از گلستان شهدا تا اماکن عمومی شهر، همگی رنگ و بوی «دلواپسی» به خود گرفته اند. در طول یک ماه گذشته، نشست های مختلفی برگزارشد. «کریمی قدوسی» که در بهارستان معروف به یکی از دلواپس ترین هاست، همین چندی پیش در حسینیه بنی فاطمه میهمان نصف جهانی ها بود. به فاصله کمتر از پنج روز، آیت ا... علم الهدی به عنوان یک «روحانی به شدت دلواپس» به اصفهان آمد و در مسجدسید به سخنرانی پرداخت. «اسماعیل کوثری» دیگر نماینده مردم تهران و «علیرضا پناهیان» نیز در طی روزهای گذشته و آینده به اصفهان آمده یا خواهند آمد. جالب آنکه این رفت و آمدها پس از توافق هسته ای شدت گرفته و نقطه مشترک تمامی این همایش ها و سخنرانی ها نیز یک چیز بوده است: «مخالفت با برجام!»

در آخرین گام از پروژه «برجام هراسی» نیز «حیدرمصلحی» وزیر اطلاعات سابق کشورمان میهمان برگزارکنندگان سلسله نشست‌های بصیرت‌افزایی بود که به همت تشکل رویش برگزار شده بود. مصلحی که پس از پایان دوران وزارتش، چندین بار به اصفهان آمده است و هربار سخنان جالب توجهی بیان کرده، این بار نیز حرف های قابل تأملی برای گفتن داشت که بد نیست با ما همراه باشید و گزیده ای از آن را بخوانید:

■کنار گذاشتن اصطلاحات گفتمان امام راحل «ره» یکی از صدها نقشه شوم دشمنان است که متأسفانه عده‌ای در داخل کشور هم به این موضوع کمک می‌کنند.

■همه همّ و غمّ استکبار این است که جامعه را به سمت دوقطبی شدن پیش ببرد؛ استکبار جهانی تمام تلاش خود را می‌کند که با شناسایی و سرمایه‌گذاری روی جریان بنی‌امیه داخل کشور، جامعه را به سمت دوقطبی پیش ببرد.

■تفکر سازندگی که نقطه مقابل با اندیشه حمایت از محرومین بود در ابتدای دولت سازندگی از نخستین مرحله از مراحل پروژه تحریف گفتمان امام راحل (ره) بود.

مرحله دوم پروژه تحریف امام راحل (ره) در دوره اصلاحات رقم خورد که شامل تمرکز و القای دو موضوع نفی و انکار اندیشه‌های امام (ره) توسط روزنامه‌های زنجیره‌ای و ناکارآمدی نظام توسط مسئولان بود.

■در فتنه 88 دو هدف عمده پیگیری می‌شد؛ نخست کینه‌ورزی و انتقام‌جویی از خط امام (ره) و دوم ستیز و مبارزه با اصول مکتب امام راحل(ره) بود.

■در فتنه جدیدی که پیش رو داریم هرگز شاهد اتفاقاتی چون اهانت به رهبری، پاره کردن عکس امام(ره) و توهین به آرمان‌های انقلاب نیستیم، بلکه فتنه‌گران با احترام و نام بردن از ولایت فقیه درصدد حذف این جایگاه والا هستند.

■ مرحله بعدی پروژه تحریف گفتمان امام راحل(ره) در دو سال پایانی دولت دهم شکل گرفت که البته عده‌ای به اشتباه از آن به عنوان جریان انحرافی یاد می‌کردند، اما من شخصاً هرگز به جریان انحرافی قائل نبودم، چراکه زمانی به بحثی جریان گفته می‌شود که دارای یک عقبه سنگین و قوی باشد، اما لفظ حلقه انحرافی برای این امر بهتر است.

■ پیوند زدن مشکلات معیشتی مردم به جهتگیری‌های سیاسی نظام همچون دفاع از فلسطین وحزب‌ا... لبنان از دیگر نقشه‌های دشمنان است.

■تنها توصیه من به آحاد مردم ایران درباره تصمیم‌گیری پیرامون برجام این است که یک بار متن برجام هسته‌ای را به طور کامل بخوانند و سپس خود قضاوت کنند، فقط بدانید قطعنامه‌ای که درباره برجام تصویب شد بزرگ ترین جنایت رخ داده است.

■ دولت نهم و دهم یک دولت ارزشی و برپایه نیروهای انقلابی بود؛ البته این بدان معنا نیست که هیچ اشتباه و یا خطایی در آن سال‌ها شکل نگرفته است، اما باید دو سال پایانی دولت دهم را از عمر دولت نهم و دهم مجزا کرد، صریح بگویم احمدی‌نژاد در دو سال پایانی به نیروهای انقلابی جفا کرد.

■ برخی از مشکلات کشور را می‌توان به تحریم‌ها گره زد، اما این مقدار اندک است، به عنوان نمونه معوقات بانکی کشور مسئله‌ای بزرگ در اقتصاد کشور است که پشت پرده آن بر اساس سند و مدرک، مقوله سرمایه‌داری است که در دوران سازندگی شکل گرفت.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار