سرپرست تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه شرکت‌­های سرمایه‌­گذاری سهام عدالت با هدف مدیریت سبد سهام مشمولان تشکیل شده است، گفت: این شرکت‌ها می‌­توانند به عنوان بال‌­های رشد و توسعه اقتصادی استان­ها عمل کنند.
کد خبر: ۹۵۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷ 15 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «محمد بهمن» افزود: شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت می‌توانند با مدیریت بهینه سبد سهام مشمولان و کسب سود و همچنین مدیریت درآمدهای شرکت‌­ها و سرمایه‌­گذاری در استان‌­ها موجب ایجاد اشتغال و افزایش درآمد و رفاه مردم شوند.

او گفت: مجمع عادی به طور فوق العاده شرکت‌­های سرمایه‌­گذاری استانی و انتخابات هیات مدیره این شرکت­‌ها به عنوان بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور در اواخر اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مشمولان سهام عدالت در تابستان ۱۳۹۹ نسبت به انتخاب روش مدیریت سهام خود اقدام نمودند، اظهار داشت: ۱ روش برای مدیریت سهام عدالت پیشنهاد گردید که در روش مستقیم افراد به طور مستقیم مسوولیت مدیریت سبد سهام خود که شامل ۳۶ شرکت حاضر در بازار سرمایه و ۱۳ شرکت غیربورسی را بر عهده گرفتند و در روش غیرمستقیم مشمولان سهامدار شرکت‌­های سرمایه­‌گذاری استانی خود شدند.

او گفت: با توجه به این موارد اهمیت انتخابات هیات مدیره در مجمع شرکت‌­های سرمایه‌­گذاری روشن می‌­گردد بنابراین از فعالان، مشاوران و متخصصان اقتصادی دعوت می­‌گردد برای توسعه و پیشرفت استان خود در انتخابات هیات مدیره نامزد شوند.

وی یادآوری کرد که تمام افرادی با مدرک کارشناسی می­‌توانند تا تاریخ ۲۸ فروردین ماه با مراجعه به سامانه Setan.seo.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

سرپرست تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه در ادامه گفت: شرکت سرمایه­‌گذاری استان کرمانشاه با نماد «وسکرشا» با بیش از ۸۵ میلیارد سهم در حال حاضر با قیمت هزار و ۲۶۰ ریال در حال معامله است.

دکتر بهمن افزود: در حقیقت ارزش فعلی شرکت سرمایه‌­گذاری استان کرمانشاه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است که با مدیریت صحیح می­‌تواند باعث رونق و شکوفایی استان و ایجاد سود برای سهامداران گردد.

وی تصریح کرد: همچنین مشمولان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌­اند و همچنین سهامدارانی که سهام شرکت سرمایه‌­گذاری را خریداری نمودند می­‌توانند در صورتی که در سامانه سجام ثبت نام کرده باشند در انتخابات هیات مدیره شرکت و پنج عضو اصلی و ۲ عضو علی البدل را انتخاب نمایند.

او گفت: در حال حاضر از ۶۷۸ هزار و ۳۰۱ سهامدار روش غیرمستقیم حدودا ۶۶ درصد یعنی ۴۵۰هزار و ۱۳۶ سهامدار در سامانه سجام ثبت نام نموده‌­اند و می­‌توانند در انتخابات اینترنتی هیات مدیره شرکت نمایند.

وی از باقی سهامداران نیز درخواست کرد در مدت زمان باقی مانده نسبت به ثبت نام در سامانه سجام اقدام نمایند.

به گزاش ایرنا؛ یک میلیون و ۴۴۱ هزار نفر از مردم کرمانشاه سهامدار سهام عدالت هستند که معادل ۷۵ درصد جمعیت این استان است.

۵۳ درصد دارندگان سهام عدالت در استان کرمانشاه روش مستقیم و ۴۷ درصد روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند در حالی که متوسط کشوری این آمارها برای مستقیم ۴۱ درصد و برای غیرمستقیم ۵۹ درصد است.

کسانی نیز که هیچ روشی را انتخاب نکرده اند، روش غیرمستقیم برای آنها لحاظ شده است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار