دادستان کرمانشاه:
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: پرونده های مربوط به تظاهر به روزه خواری در انظار و اماکن عمومی به صورت روزانه و به قید فوریت رسیدگی می شود.
کد خبر: ۹۵۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵ 15 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه شهرام کرمی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک  با بیان اينکه ماه رمضان ماه قناعت، ایثار و پرهیز از مادیات و راهی برای رسیدن به تکامل معنوی است، اظهار داشت: بنابراین لازم است در این ماه پر برکت معنویت، دعا و استغفار، زنجیر بر نفس اماره زدن، رسیدگی به مستمندان و ستمدیدگان، خدمت به خلق، بزرگداشت روزه و روزه داری، تلاوت قرآن کریم و انس با پروردگار متعال به صورت ویژه مورد توجه همگان باشد.

دادستان کرمانشاه افزود: باتوجه به اینکه برکات معنوی این ماه می تواند جامعه ما را مزین به رفتارهای اخلاقی و عاری از جرم و مظاهر زشتی، ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی کند، برای همین از تمامی دستگاه ها و نهادهای ذیربط انتظار می رود با تمام توان پای کار بیایند و ضمن در نظر گرفتن دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با بیماری کرونا و استفاده از تمام امکانات و لوازم و انجام تکالیف قانونی خود، زمینه بهره مندی هر چه تمام تر مردم از ماه خدا را فراهم کنند

وی در ادامه با تشریح وظایف برخی دستگاه ها در این ایام پرداخت و گفت: فرماندهی انتظامی با حضور فعال در معابر و اماکن عمومی، مراکز تجاری، پارک ها و تفرجگاه‌ها و... نسبت به تذکر و هشدار لازم به شهروندان اقدام کند.

کرمی افزود: در این راستا ضروری است، افرادی که تظاهر به روزه خواری می کنند و یا پوشش نامتعارف و کشف حجاب در واحدهای صنفی و اماکن عمومی دارند با رعایت ضوابط قانونی و شرعی و مستندسازی به مراجع قضایی معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین، معاونت ارجاع دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان موظف شده پرونده های مربوط به تظاهر به عمل حرام و روزه خواری در انظار و اماکن عمومی را به صورت روزانه و به قید فوریت به شعبه دادستانی به عنوان شعبه تخصصی ارجاع می‌نماید و شعبه دادستانی نیز موظف به رسیدگی روزانه و فوری می باشد.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: همچنین امنیت پارک ها و تفرجگاه‌ها به ویژه پارک های شرقی و غربی طاقبستان توسط ماموران و یگان‌های انتظامی برای حضور مردم در زمان افطار و بعد از آن تقویت شود تا شهروندان روزه‌دار بتوانند ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی با خیال آسوده و احساس امنیت کامل فرصت مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت داشته باشند.

وی اعلام کرد: انتظار می رود اتاق اصناف با همکاری پلیس نظارت بر اماکن عمومی، دامپزشکی، معاونت بهداشتی و تعزیرات حکومتی ،ضمن تشدید بازرسی‌ها و راه اندازی گشت های نامحسوس و استفاده از ظرفیت بسیج اصناف، به واحدهای صنفی گرانفروش و آن دسته از واحدهای صنفی که حرمت و شئون ضروری ماه رمضان و همچنین دستورالعمل های مرتبط با کرونا را رعایت نمی کنند، تذکر و هشدار داده و برخورد قانونی کنند.

کرمی افزود: معاونت بهداشتی نیز موظف است نظارت و بازرسی مستمر از رستوران‌ها، کبابی ها ،قنادی ها مراکز تهیه و توزیع زولبیا، بامیه، آش و حلیم پزی ها به ویژه بازرسی‌های مستمر شبانگاهی در طول ماه مبارک رمضان را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهد.

وی تاکید کرد: همچنین پلیس نظارت بر اماکن نسبت به برقراری گشت‌های انتظامی در طول شبانه روز در سطح شهر، اقدام و ضمن تعیین مکان های مشخص و دارای مجوز برای خدمات رسانی به مسافران برای حفظ شئونات ماه مبارک رمضان در مکان های فوق نظارت کند‌.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: بنابراین کلیه صاحبان واحدهای پذیرایی ملزم هستند ضوابط و مقرراتی که با همکاری اتاق های اصناف، اتحادیه های صنفی و ناجا تدوین شده را رعایت کنند و در صورت عدم رعایت مراتب ،پلیس قاطعانه با واحدهای صنفی متخلف برخورد و زمان پلمپ آنها، نسبت به تشکیل پرونده قضایی برای مالکان آن اقدام شود‌.

به گفته دادستان کرمانشاه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز ضمن اطلاع رسانی شماره تلفن های دریافت گزارش تخلفات بهداشتی در سطح شهر از طریق نصب بنر و استفاده از ظرفیت صدا و سیمای مرکز استان هماهنگی با سازمان‌های مرتبط به ویژه تبلیغات اسلامی و امور مساجد، جهت حضور مدیران شبکه های بهداشت و درمان یا کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان در جلسه مبلغین به منظور ارائه توصیه های بهداشتی و تاکید بر تذکرات لازم مبنی بر رعایت این اصول توسط مردم به ویژه دستورالعمل های بهداشتی در شرایط کنونی بیماری کرونا و در زمان توزیع نذورات داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش حجم ترافیک در ساعات افطار، نیروی راهور با حضور فعال در صحنه و با تمرکز بر هسته مرکزی شهر، بازار و مراکز خرید، علاوه بر کنترل و روان سازی ترافیک، زمان رسیدگی به تصادف ها و حوادث رانندگی را کاهش دهد.

کرمی اعلام کرد: همچنین لازم است با هماهنگی فرماندهی انتظامی و افرادی که داخل خودرو اقدام به کشف حجاب و روزه خواری می کنند جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شوند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان برنامه ای را تدوین نماید تا از طریق اپلیکیشن های آموزشی و آموزش های از راه دور نسبت به رعایت شئونات ماه مبارک رمضان با شیوه های تبلیغی و ارشادی و اهمیت روزه داری برای دانش‌آموزان اقدام داشته باشد.

دادستان کرمانشاه یادآورشد: سازمان صنعت، معدن و تجارت با استفاده از دستورالعمل های صادره در جلسات تنظیم بازار و از طریق اتاق اصناف نظارت کاملی بر بازار با تاکید بر اقلام پرمصرف خانوارها به ویژه مراکز عرضه کالاهای با نرخ دولتی داشته باشد تا کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم با قیمت مناسب عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز ضمن آماده سازی هتل ها، مراکز اقامتی و رستوران های مسافر پذیر، با در نظر گرفتن دستورالعمل های صادره از ستاد کرونای استان و همچنین رعایت محدودیت های ایجاد شده نسبت به تعیین و ساماندهی سالن های غذاخوری مناسب بین راهی برای مسافران با تاکید بر حرمت ماه مبارک رمضان و رعایت احترام روزه‌داران اقدام نماید.

کرمی بابیان اینکه ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و فرودگاه کرمانشاه ضمن ارائه تسهیلات لازم و اختصاص مکان مناسب برای رفاه حال مسافران با رعایت حرمت ماه مبارک رمضان، نسبت به ترویج و تبلیغ فرهنگ روزه‌داری در فرودگاه، پایانه‌های حمل و نقل مسافر و... اقدام و با همکاری فرماندهی انتظامی از حرمت‌شکنی در این مراکز جلوگیری نماید، گفت: پیشنهاد می شود در راستای مصوبات ستاد کرونایی کل کشور استانداری کرمانشاه به تمامی دستگاه‌های دولتی ابلاغ کند که توزیع نذورات افطاری به صورت بیرون بر و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مورد تایید وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی انجام پذیرد و مراسم افطاری تجمعی و دورهمی ها برگزار نشود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار