سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: در تعریف رنگبندی شهرها رنگی به نام سیاه نداریم و طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا فقط چهار رنگ قرمز، نارنجی، زرد و آبی برای توصیف رنگ هر شهر وجود دارد.
کد خبر: ۹۵۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸ 16 April 2021

حجت الله غلامی با بیان اینکه رنگبندی استان اصفهان از نظر شیوع ویروس کرونا تغییر خاصی نکرده است، اظهار کرد: در تعریف رنگبندی شهرها رنگی به نام سیاه نداریم و طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا فقط چهار رنگ قرمز، نارنجی، زرد و آبی برای توصیف رنگ هر شهر وجود دارد. منتها تعداد ابتلا در برخی از شهرها از حد قرمز عبور می کند که باز هم در تعریف رنگ شهر مورد نظر قرمز را به کار می بریم.

وی افزود: اداره صمت، اتاق اصناف، اتحادیه ها، شهرداری و گشت انتظامات، بهداشت و درمان و بازرسی استانداری به شکل همه جانبه فعال شده اند تا محدودیت‌های طرح جامع هوشمند به بهترین شکل اجرا شود که پیش بینی می‌کنیم هفته آینده شرایط استان بهتر شود.

 سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، گفت: مشاغل گروه یک باید ساعت ۲۱:۳۰ فعالیت خود را متوقف کنند و در صورتی که از این قانون تخطی کنند مغازه آنان ۱۵ روز پلمب می شود. البته این قانون شامل داروخانه ها و خدمات وابسته به بهداشت و درمان نمی‌شود.

غلامی تصریح کرد: اداره صمت هفته گذشته ۲۰۱۵۰ واحد را مورد بازدید قرار داده است که از این تعداد ۱۵۰ واحد پلمب شده‌اند و مابقی اخطار شفاهی و کتبی گرفته‌اند. ماموران شهرداری‌ها نیز در سطح استان به شدت از تردد در پارک‌ها و بوستان‌ها جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: هم اکنون ۳۳ دوربین ثابت در سطح شهر اصفهان و ۴۴۰ دوربین نظارت تصویری نیز در مرکز کنترل ترافیک شهرداری فعال است تا خودروهایی که تردد شبانه و طرح زوج و فرد را نقض می‌کنند جریمه کنند. همچنین در شبکه راه‌های استان اصفهان ۱۳۰ دوربین فعال شده که تمام خودروهای غیر بومی را رصد می کنند. با فعال شدن سیستم نظارت تصویری در راه‌های استان و کلان شهر اصفهان حجم ترددها کاهش می‌یابد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۰ شهرستان استان در وضعیت قرمز، ۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار