عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که تلاش های خوبی از سوی نمایندگان مردم برای افزایش اعتبارات استان در بودجه سال جاری انجام شده است گفت: یکی از این تلاش ها اختصاص ۲۰۷ میلیارد تومان به ۱۵ منطقه محروم قم مانند شیخ آباد و نوبهار است.
کد خبر: ۹۵۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ 17 April 2021

به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی امروز و در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان این که تلاش های خوبی از سوی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی برای افزایش اعتبارات استان در بودجه سال جاری انجام شده است خاطرنشان کرد: یکی از این تلاش ها اختصاص ۲۰۷ میلیارد تومان به ۱۵ منطقه محروم قم مانند شیخ آباد و نوبهار است که بر اساس جدول مشخص شده برای هر منطقه، به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ابلاغ شده است.

وی افزود: البته مدیریت استان باید مسیر هزینه کرد این ۲۰۷ میلیارد تومان را بر اساس مشارکت نهادهایی مانند شهرداری، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان و یا مانند آن مشخص کند تا این بودجه برای ۱۵ منطقه محروم شناسایی شده در قم به درستی هزینه شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه به ضرورت پیگیری بند الف تبصره ۱۸ بودجه توجه داد و گفت: با این پیگیری می توان سهم مناسبی برای استان از این تبصره گرفت.

امیرآبادی همچنین از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خواست تا پروژه های مسیر دسترسی به دریاچه نمک و همچنین بیمارستان حضرت زهرا (س) را به صورت جدی پیگیری کند.

وی اضافه کرد: سه سال است که نام بیمارستان حضرت زهرا (س) در بودجه می آید و خوشبختانه در سال جدید هم ۴۰ میلیارد تومان به بودجه آن اضافه شد تا با پیگیری جدی زمین برای این پروژه بتوان هرچه زودتر کار آن را آغاز کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره دریاچه نمک قم نیز تصریح کرد: ردیف جدید ایجاد شده در بودجه برای مسیر دسترسی این دریاچه در سال جاری شاید رقمی جدی نباشد، اما وزیر صمت قول داده است تا با آغاز کار، برخی شرکت های این وزارتخانه را نیز در پروژه وارد کند تا پیشرفت محسوس در کار پدید آید.

وی همچنین تأکید کرد: اگر قم نتواند در این زمینه فعال باشد، رسما دریاچه نمک را به استان های همجوار هدیه می کنند و نام قم را از آن بر می دارند، بویژه آن که برخی استان های همجوار به دنبال همین امر هستند.

امیرآبادی با اظهار بی اطلاعی از طرح مدیرکل راه و شهرسازی استان نسبت به پروژه جاده قم کهک گفت: در این زمینه نیز آماده همکاری و همیاری هستیم.

وی با اشاره به ضرورت استخراج احکام موجود در بودجه سال جاری برای اطلاع دقیق مدیران استانی بیان داشت: در این احکام درباره دیون، فاینانس و تسهیلات بانکی بویژه برای پروژه های اطراف حرم حضرت فاطمه معصومه (س)، اعتبارات خوبی دیده شده است که نیاز به اطلاع کامل و پیگیری جدی از سوی مسؤولان استان دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در عین حال کاهش پیش پرداخت فاینانس از ۱۵ به ۷.۵ درصد در بودجه سال جاری را زمینه خوبی برای پیشرفت بیشتر پروژه قطار شهری قم دانست و اضافه کرد: اعتبارات مناسبی در بودجه ۱۴۰۰ برای استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی در کاهش محرومیت زدایی دیده شده که باید توسط بسیج و سپاه استان پیگیری شود.

امیرآبادی کمک پایدار به مجموعه نیروهای مسلح را از دیگر ویژگی های بودجه سال جاری دانست و گفت: لازم است تا سپاه، ارتش و ناجا استان این اعتبارات را پیگیری کنند، بویژه آن که فرماندهان نیروهای مسلح قول داده اند تا قم را در این زمینه به شکل ویژه مورد حمایت قرار دهند.

وی ادامه داد: تلاش های صورت گرفته به دنبال آن بوده است که  عنوان «رزمنده مُعسر» در سال جاری پاک شود، به بیان دیگر رزمندگان، جانبازان و ایثارگرانی که حداقل ۶ ماه حضور در جبهه ها داشته اند و البته درآمد و بیمه ندارند می توانند با تأیید نیروهای مسلح از حقوق و مزایا بهره مند شوند، ضمن آن که وضعیت شغلی فرزندان این ایثارگران نیز از حالت هایی مانند شرکتی، ساعتی، پروژه ای و مانند این ها خارج می شود که ان شاء الله در این زمینه، قم باید در کشور به عنوان استان اول در تبدیل این وضعیت ها شناخته شود و پیشگام باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار