مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با اعلام اینکه چهار هزار و ۴۷۰ پروانه نظام صنفی کشاورزی سال گذشته در استان صادر یا تمدید شد، گفت: از این تعداد، ۲ هزار و ۶۵۰ پروانه نظام صنفی جدید صادر و یک هزار و ۸۲۰ پروانه نظام صنفی نیز تمدید شد.
کد خبر: ۹۵۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ 17 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،«ایرج صفایی» تعداد کشاورزان عضو نظام صنفی کشاورزی در استان را بیش از ۱۷ هزار نفر اعلام کرد و افزود: بیش‌ از ۱۳ هزار نفر از این تعداد با پرداخت حق عضویت دارای پروانه فعالیت در نظام صنفی کشاورزی هستند.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه یکی از فعالیت‌های شاخص نظام صنفی کشاورزان در سال ۹۹ و امسال را تحت پوشش قرار گرفتن کشاورزان در بیمه تامین اجتماعی اعلام کرد و گفت: بیش از ۲هزار نفر از کشاورزان در قالب نظام صنفی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد در سال ۱۴۰۰ با تفاهم و همکاری سازمان تامین اجتماعی، کشاورزان و بهره‌برداران بیشتری تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

صفایی یکی دیگر از برنامه‌های سازمان تعاون روستایی در حوزه نظام صنفی کشاورزان را ساماندهی بهره‌برداران بخش کشاورزی استان اعلام کرد و یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ ساختار جدید نظام صنفی با تشکیل اتاق اصناف در شهرستان‌ها و استان استقرار خواهد یافت.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: یکی از وظایف نظام صنفی کشاورزی حفظ و حمایت از حقوق تشکل‌های صنفی، تولیدی و صدور پروانه فعالیت است که به عنوان پروانه معتبر شغلی برای کشاورزان رسمیت یافته است.

صفایی افزود: اهداف، وظایف و اختیارات نظام صنفی کشاورزی به منظور ارتقای سطح دانش، گسترش فناوری‌های جدید در کشاورزی و ارائه خدمات در جهت افزایش کمی و کیفی تولیدات بخش کشاورزی است.

کشاورزی، محور توسعه پایدار کرمانشاه

به گزارش ایرنا؛ کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهار فصل است که علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که

از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار