سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیمارستان‌های هشت شهرستان استان با حجم بالای مراجعه و بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ مواجه هستند که ادامه این روند مشکلاتی را بوجود خواهد آورد.
کد خبر: ۹۵۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳ 17 April 2021

آرش نجیمی افزود: نگاهی به آمار پذیرش و بستری بیماران کرونایی در استان (به غیر از شهرستان های کاشان و آران و بیدگل) نشان می دهد که بیمارستان های اصفهان، نجف آباد، شهرضا، خمینی شهر، فریدن، فلاورجان، لنجان و مبارکه با تعداد بالای بیماران بستری مواجه هستند.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های این شهرستان ها بیشتر از ۶۰ نفر است، اظهار داشت: اگر روند افزایشی موجود تداوم یابد، بیمارستان های این شهرستان ها در روزهای آینده با سقف تعداد تخت های معمولی و مراقبت های ویژه در پذیرش بیماران رو به رو می شوند.

نجیمی با اشاره به اینکه امروز تعداد بیماران دارای علائم کووید ۱۹ بستری شده در بیمارستان های استان به ۲ هزار و ۳۵۹ نفر رسید، تصریح کرد: این شاخص نسبت به یک ماه گذشته پنج برابر شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تعداد بیماران جدید بستری شده در بخش های کرونایی بیمارستان های استان را ۳۱۶ نفر با افزایش سه برابری نسبت به یک ماه گذشته اعلام و اضافه کرد: در شبانه روز گذشته ۳۱ نفر بیمار دارای علائم کرونا جان باختند که این رقم در یک ماه گذشته یعنی بیست و هشتم اسفند ۲ نفر بود.

نجیمی با بیان اینکه در زمان حاضر ۳۴۲ بیمار بد حال دارای علائم کرونا در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند، خاطرنشان کرد: این شاخص نیز نسبت به یک ماه گذشته پنج برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر در بزرگترین بیمارستان استان یعنی الزهرا(س) اصفهان حدود ۶۰۰ بیمار دارای علائم کرونا بستری هستند، افزود: ۶۰ تخت نیز در بیمارستان صحرایی در جنوب کلانشهر اصفهان فعال شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار