معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: قرار است در طرحی آلاینده های شغلی و بیماری های ناشی از آن در صنایع بزرگ و مختلف استان مرکزی بررسی شود.
کد خبر: ۹۵۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ 17 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علیرضا کمالی افزود: طرح آلاینده های شغلی و بیماری های ناشی از آن، به دلیل صنعتی بودن استان مرکزی از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی اراک محول شده است.
وی یادآورشد: در این طرح که قرار است با همکاری گروه بهداشت، اپیدمیولوژی و متخصصان گروه های بالینی انجام شود، مطالعات مخصوص بر روی ۸ الی ۱۲ هزار نفر از کارکنان صنایع مختلف و بزرگ استان صورت می پذیرد.
وی تاکید کرد: موضوع بیماری های مرتبط با آلاینده های شغلی به دلیل صنعتی بودن استان مرکزی موضوع بسیار مهمی است و باید توجه ویژه ای به آن شود.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بودجه لازم برای انجام این پروژه پیش بینی شده و مینی پروپوزال قبل از نوروز به وزارت بهداشت فرستاده شده و مورد تایید نیز قرار گرفته و مقرر شده که با مشورت و هم اندیشی اعضا در ابتدای مطالعه (سال اول) یک نمونه زیستی کامل از کارکنان صورت گیرد تا در طی انجام تحقیق استنادات کاملی برای ارزیابی و سنجش وجود داشته باشد.
دکتر کمالی افزود: هر یک از این صنایع آلاینده های خاصی دارند که تشخیص و تفکیک آنها توسط همکاران بهداشت حرفه ای صورت می گیرد (اولین هدف مشخص کردن آلاینده ها توسط همکاران بهداشت حرفه ای) و برای تاثیر هر آلاینده با بیماری های مختلف، کمیته های تخصصی گوناگونی تشکیل می شود.
وی به طول کشیدن چند ساله این تحقیق هم اشاره کرد و گفت: به دلیل حساسیت موضوع، نیاز به هماهنگی بین بخشی و همکاری فراوانی در این زمینه وجود دارد تا بتوان این تحقیق که بر روی زندگی هزاران هزار کارگر زحمت کش و هم استانی تاثیرگزار است را به بهترین شکل ممکن انجام داد و نتیجه قابل قبولی نیز از آن گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار