کد خبر: ۹۵۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۵ 18 April 2021

دکتر سید عباس موسوی پس از اجرای مرحله جدید واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان در مازندران که بعدازظهر امروز در برخی مراکز درمانی استان انجام شد، به همشهری آنلاین گفت: با روندی که در پیش است امیدواریم فاز نخست واکسیناسیون کرونا در مازندران تا پایان این هفته یا نهایتا اوایل هفته آینده به پایان برسد.

وی با بیان این که واکسیناسیون فازبندی‌های مختلفی دارد، افزود: اکنون در فاز یک واکسیناسیون کرونا هستیم. چند مرحله کار انجام شده و این پنجمین مرحله از فاز یک بود که اجرا شد.

به گفته وی در این فاز از واکسیناسیون عمدتا تمرکز بر واکسینه شدن کادر درمان و افراد پرخطر مانند افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، جانبازان بالای ۷۰ درصد و همچنین سالمندانی که در مراکز نگهداری حضور دارند بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: امیدواریم با روندی که در حال اجراست فاز یک واکسیناسیون مازندران در این هفته یا هفته آینده تمام شود و از اوایل اوایل یا میانه‌های اردیبهشت فاز دوم واکسیناسیون را برای گروه‌های دیگر انجام دهیم.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران تا کنون ۱۷ هزار و ۱۹۰ دوز واکسن کرونا در این استان تزریق شد که شامل ۱۰ هزار و ۶۱۰ دوز واکسن اسپوتنیک روسی، ۴۱۴۰ دوز واکسن چینی و ۲۴۴۰ دوز واکسن هندی است. کادر بهداشت و درمان، پزشکان عضو نظام پزشکی، کادر اورژانس، کارکنان آزمایشگاه‌ها بیماران خاص، سالمندان و جانبازان گروه‌های هدفگذاری شده برای واکسینه شدن در فاز نخست واکسیناسیون مازندران بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار