مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه برداشت گوجه سبز از باغات آغاز شده است، گفت: امسال یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم گوجه سبز برداشت و روانه بازار خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶ 18 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،منصور احمدی»، با اشاره به اینکه عمده برداشت گوجه سبز استان از باغات روستای پیران است، اظهار داشت: ۴۵۰ هکتار باغ گوجه سبز در این روستا وجود دارد که ۳۰۰ هکتار آن در مرحله باروری است.

وی با بیان اینکه روند برداشت گوجه سبز تا پایان اردیبهشت ادامه دارد، افزود: بپیش بینی می‌شود امسال یک هزار و ۸۰۰ تن گوجه سبز در سطح استان برداشت شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به قیمت بالای محصول گوجه سبز روستای پیران گفت: گوجه سبز پیران چون به عنوان محصول نوبرانه وارد بازار می شود، قیمت آن در بازار تهران به حتی کیلویی ۳۵۰ هزار تومان نیز می‌رسد.

احمدی با اشاره به اشتغالزایی بالای این محصول تاکید کرد: با توجه به نیاز این محصول به برداشت با دست، در طول مدت ۴۵ روز برداشت آن در سال به صورت میانگین روزانه ۵۰ هزار نفر ساعت در سطح استان اشتغالزایی دارد.

به گفته کارشناسان بهداشت و تغذیه، گوجه سبز برای تقویت لثه، ریشه دندان و رفع خشکی دهان موثر است و حاوی ویتامین های B، C و پیش ساز ویتامین A است.

از دیگر خواص دارویی این محصول کاهش فشار و چربی خون، حذف رسوبات از خون و تنظیم عملکرد معده و روده است و در درمان تومورها هم مفید می باشد.

در استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار