مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با بیان اینکه گازرسانی را می‌توان یکی از اقدام‌های موفق دولت تدبیر و امید دانست، گفت: ۶ نیروگاه مقیاس‌کوچک در این مدت در استان گازرسانی شد.
کد خبر: ۹۵۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ 18 April 2021

۶ نیروگاه مقیاس‌کوچک استان سمنان در هشت سال گذشته گازرسانی شد

 

به گزارش تابناک سمنان علیرضا اعوانی  ابراز داشت: پیش از دولت تدبیر و امید هیچ‌گونه گازرسانی به نیروگاه‌های کوچک مقیاس در استان سمنان وجود نداشت.

وی ادامه داد: اکنون ۲ نیروگاه سیکل ترکیبی در شهرستان‌های سمنان و شاهرود و چند نیروگاه مقیاس کوچک در استان، مصرف کننده گاز در بخش نیروگاهی است .

مدیرعامل  شرکت گاز استان سمنان گفت: نیروگاه‌ها یکی از مصرف‌کنندگان عمده گاز محسوب می‌شوند و شرکت گاز نیز با تکیه بر متخصصان همواره در تلاش برای تامین انرژی پایدار است.

به گزارش ایرنا، ایران در حال حاضر ۸۳ نیروگاه متصل به شبکه گاز دارد که از این تعداد ۱۷ نیروگاه در دولت تدبیر و امید گازرسانی شده‌اند و این بدان معنا است که نیروگاه‌های گازرسانی شده در طول ۷ سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته‌اند.

گازرسانی به نیروگاه‌ها علاوه بر آنکه هزینه تمام شده تولید برق را به شدت کاهش داده در عین حال از حوادث جاده‌ای نیز کاسته است.

مدیرعامل  شرکت گاز استان سمنان اضافه کرد:  تسریع در گازرسانی در دولت تدبیر و امید یکی از دستاوردهای ارزشمند است و اکنون با توجه ویژه دولت یازدهم و دوازدهم ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری استان سمنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

اعوانی خاطرنشان کرد: گاز رسانی به روستاها نیز از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید است و اکنون تلاش شده با وجود بالابودن هزینه انتقال،  گازرسانی به تمام روستاهای استان انجام شود.

وی تصریح کرد: میانگین ضریب گازرسانی به بخش شهری و روستایی استان سمنان ۹۵.۴۲ است که نسبت به میانگین کشوری استان وضعیت مطلوبی دارد.

وی بیان کرد: ضریب نفوذ گاز شهری و روستایی در شهرستان آرادان۹۸.۲ درصد، دامغان ۹۵.۳ درصد، سرخه ۹۵.۳ ، سمنان ۱۰۰ درصد، شاهرود ۹۳ درصد، گرمسار ۱۰۰، مهدیشهر۷۴.۴ درصد و میامی ۹۸.۷ درصد است.

مدیرعامل  شرکت گاز استان سمنان یاداور شد: میانگین ضریب برخورداری روستاهای استان سمنان بیش از ۹۱ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.

اکنون بیش از ۹۸.۴ درصد جمعیت شهری کشور و ۸۴ درصد جمعیت روستایی کشور و در مجموع ۹۵ درصد از کل جمعیت کشور تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفته‌اند. این در حالی است که پوشش شبکه گازرسانی در ابتدای سال ۱۳۹۲ در جمعیت شهری ۹۵ درصد و در جمعیت روستایی ۵۴ درصد بوده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار