مدیرکل حراست استانداری همدان:
اسدالله عباس زاده: وظیفه کمیته ذاتی ما صیانت و حفاظت از کارکنان، اسناد و مدارک و تجهیزات و اماکن مجموعه است
کد خبر: ۹۵۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷ 18 April 2021
اسدالله عباس زاده مدیرکل حراست استانداری مسئول کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان، در پاسخ به این سوال که  انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران از چه جایگاهی برخوردار است گفت: به نظر من، یکی از استوانه‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تکیه بر آرا عمومی یا همان رای مردم است. حضرت امام خمینی (ره) در این باره گفته‌اند رژیم اسلامی و جمهوری اسلامی یک رژیمی است متکی بر آرای عمومی و رفراندوم عمومی؛ بنابراین مفهوم جمهوریت در این نظام، به پذیرش حق مردم در انتخاب نوع نظام سیاسی و حاکمان اشاره دارد.
 
به گزارش تابناک همدان، وی افزود: در این نظام مردم به عنوان یکی از ارکان مهم ایفای نقش می‌کنند، چون آن‌ها مشروعیت نظام سیاسی جمهوری اسلامی را تعیین میکنند. اگر به تاریخ انقلاب اسلامی نگاه کنید متوجه خواهی شد که نظر و رای مردم فقط به دوران تاسیس نظام جمهوری اسلامی بر نمی‌گردد بلکه همواره جمهوری اسلامی به حضور دائمی و نظارت همیشگی آن‌ها بر مسئولین مقید بوده است.
 
عباس زاده خاطر نشان کرد: مرحوم امام خمینی (ره)، مردم را صاحبان اصلی نظام دانسته و مشارکت آنان را ضامن تداوم انقلاب بیان داشته اند. به نظر می‌رسد این مطالب خود گویای اهمیت و نقش مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد. 

وی در مورد نزدیک شدن به ایام انتخابات، و اقداماتی که کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان تا کنون انجام داده است گفت: اداره کل حراست استانداری همدان با توجه به گستره وظایف و اختیارات در کنار سایر حافظان نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌کوشد با تعامل سایر سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی و با اقدام هماهنگ حراستی و با پیش بینی و پیشگیری و شناخت تهدیدات و آسیب‌ها و اطلاع رسانی به موقع به مدیران دستگاه نسبت به اجرای ماموریت ذاتی خود که صیانت و حفاظت از کارکنان اسناد و مدارک طبقه بندی شده و تجهیزات و اماکن مجموعه می‌باشد انجام وظیفه نماید.
 
مدیر کل حراست از استانداری افزود: در همین راستا اداره کل حراست استانداری همدان به منظور ارتقاء سطح آگاهی مسئولین و کارشناسان حراست فرمانداری‌های سطح استان و همچنین ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در اجرای ماموریت‌ها بالاخص برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا یازدهمین دوره انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی جلسات حضوری و غیر حضوری از طریق ویدئو کنفرانس برگزار نمود.

وی در خصوص وظایف کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان گفت: وظایف کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان را به صورت فهرست‌وار ارائه می‌کنم،
 
از جمله مهمترین وظایف این کمیته:
یک: ارسال مدارک داوطلبین به مراجع چهارگانه جهت استعلامات قانونی و پیگیری در خصوص دریافت پاسخ از مراجع مربوطه و اعلام نتایج.
دو: تامین امنیت اقلام و ملزومات انتخاباتی از زمان تحویل در ستاد تا توزیع در مکان‌های اخذ رای و نهایتا جمع‌آوری آنها.
سه: تعیین صلاحیت پرسنل معمول به ستاد انتخابات.
چهار: تعامل و همکاری با کمیته‌های ستاد انتخابات در راستای اهداف و برنامه‌های پیش بینی شده.
پنج: ارائه گزارشات نوبه‌ای به ستاد انتخابات استان.
شش: اجرای وظایف محوله از سوی ستاد انتخابات استان.
هفت: نظارت و کنترل کلیه تردد‌ها به ستاد در روز برگزاری انتخابات.
هشت: حضور نماینده حراست در جلسات مرتبط با انتخابات که موضوعیت حراستی دارد.
نُه: صدور کارت اعضا و مترددین به ستاد انتخابات بر اساس معرفی دبیر ستاد انتخابات.
دَه: انجام تمهیدات حفاظتی لازم در حوزه فناوری مرتبط با انتخابات بر اساس شرح وظایف حراست آی. تی و مصوبات ستاد انتخابات؛
و یازدهمین وظیفه: نظارت بر گردش اسناد و مکاتبات انتخاباتی دارای طبقه بندی به منظور رعایت اصول حفاظتی است.
عباس زاده درباره اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: یکی از اهمیت‎‌ها و ابعاد گسترده حضور حداکثری مردم در انتخابات، همان است که مقام معظم رهبری همیشه بر آن تاکید داشته‌اند، ایشان همیشه فرموده‌اند که ملت ما، باید امکان سوءاستفاده‌های تبلیغاتی را به دست دشمنان ندهد.
 
وی گفت: دشمنان می‌خواهند ما در انتخابات شرکت نکنیم؛ و می‌خواهند که ما انتخاباتمان چشمگیر نباشد. تا دشمنان از این طریق وانمود کنند که ملت، رغبتی به انتخابات و به کار‌های مربوط به مجلس ومسائل اساسی نظام ندارد؛ بنابراین یکی از نکات پر اهمیت که مردم باید به آن توجه داشته باشند این است که باید با شرکت در انتخابات اهداف دشمن را تخطئه کنند.
 
عباس زاده خاطر نشان کرد: با حضور حداکثری نه تنها یک انتخابات باشکوه سالم و قانونی برگزار خواهیم کرد بلکه توان و اقتدار ملی کشور نیز بیش از پیش افزایش پیدا خواهد کرد. با توجه به این که انتخابات، مظهر حضور مردم، مظهر احقاق حق و مظهر توانایی و اقتدار ملی برای یک کشور است. حضور حداکثری در انتخابات می‌تواند موجبات اتحاد و انسجام داخلی را فراهم و مردم بر سر نوشت خویش حاکمیت داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار