استاندار تهران:
استاندار تهران با تاکید بر رفع موانع تولید در سالجاری اعلام کرد:‌ ۲۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای رونق تولید در این استان محقق شد.
کد خبر: ۹۵۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵ 18 April 2021

 

 انوشیروان محسنی بندپی عصر یکشنبه در اولین جلسه کارگروه اشتغال استان تهران در سالجاری گفت: امسال ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸، ۲۴۰۰ میلیارد تومان در زمینه رونق تولید و ۳۲۸ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی در استان تهران محقق شد.

وی اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال به تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامیده شده تلاش می‌کنیم تا اگر در مسیر اشتغال مانعی وجود دارد و نیاز به مداخلات دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب، برق و گاز جهت تحرک بخشی بیشتر به پروژه‌ها دارد محقق شود و از ظرفیت بانک‌ها نیز استفاده می شود.

استاندار تهران ادامه داد: اینکه هیچ واحد تولیدی در استان تهران در سال ۹۹ تعطیل نشده اقدام قابل توجهی است؛ ضمن اینکه ۳۲۲ طرح راکد نیز احیا شده و در جذب سرمایه‌گذاری نیز اقدامات موثری صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: طرح سرباز کارآفرینی اقدام اثرگذاری می باشد؛ چراکه سربازان نیروی جوان با انگیزه کار هستند و کشور نیز نیازمند نیروی کار ماهر می باشد و از فرصت دو سال خدمت سربازی جهت مهارت آموزی آنها باید استفاده کرد که سازمان فنی و حرفه ای نقش موثری در این زمینه دارد.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نرخ بیکاری در سال ۹۹ در استان تهران ۲.۵۵ درصد کاهش یافته است که با توجه به شرایط خاص استان نشان‌دهنده علاقه، همدلی و تشریک مساعی جهت توسعه اقتصادی استان دارد که در سال ۱۴۰۰ نیز باید تداوم پیدا کند.

به گفته وی، در سال ۹۹ با توجه به همه مشکلات و سختی‌ها به لحاظ اقتصادی و بیماری کرونا با جدیت و پیگیری شاهد اقدامات خوبی در حوزه اشتغال بودیم و برای اولین بار از تعهد اشتغال استان تهران فراتر رفتیم.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: ۹۶ هزار شغل تعهد استان تهران بود که با ایجاد ۱۱۹ هزار شغل ۱۲۴ درصد اشتغالزایی در استان محقق شد و در زمینه مجوزهای صادر شده و تخصیص اعتبارات در حوزه اشتغال نیز اقدامات موثری صورت گرفت و سازمان‌های مالیاتی، تامین اجتماعی و بانک های استان اقدامات قابل توجهی داشتند.

لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی؛ هنوز به پیک چهارم نرسیده ایم

وی در مورد محدودیت های کرونایی نیز اظهار داشت: در موج سوم کرونا نیز بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا در شهر های قرمز و نارنجی محدودیت های هوشمند اعمال می شد که در پی آن شرایطی فراهم شد که بعد از دو هفته شیب بیماری نزولی شد و تغییر رنگ شهرها را شاهد بودیم.

استاندار تهران ادامه داد: متاسفانه با توجه به اینکه در مورد چهارم هنوز به پیک نرسیده‌ایم و ویروس جهش یافته با ویروس اولیه متفاوت است نیازمند دقت نظر بیشتری هستیم و اکنون با افزایش بیماران و به دنبال آن فوتی ها مواجه هستیم همچنان که امروز ۴۰۵ فوتی در سطح کشور داشتیم.

وی بیان کرد: آنچه مربوط به استان تهران است همکاری اصناف و دستگاه‌های استانی و مردم را داریم ولی بعضی از دستگاه‌های ملی خود را جدا از مصوبات ستاد ملی کرونا و ستاد استانی می‌دانند که بر این اساس درخواست شده هر دستگاه ملی که تبعیت از مصوبات نداشته باشد به قرارگاه فرماندهی کرونا کشور معرفی شوند تا طبق قانون با آنها رفتار شود.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: دیروز در جلسه با روسای بیمارستان‌ها نسبت به افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی اقدام شد چراکه همواره اولویت ما این بوده که هیچ بیماری پشت در بیمارستان‌ها نماند منتها در این زمینه نیازمند همکاری مردم و مسئولان جهت رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم.

 اولین جلسه کارگروه اشتغال در سالجاری عصر امروز/ یکشنبه به ریاست انوشیروان محسنی بندپی در محل استانداری تهران برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار