مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان:
مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان گفت: کودک پنج ساله هنگام بازی در بالکن منزل مسکونی دچار برق گرفتگی شد و جان سپرد.
کد خبر: ۹۵۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱ 18 April 2021
مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان گفت: کودک پنج ساله هنگام بازی در بالکن منزل مسکونی دچار برق گرفتگی شد و جان سپرد.

به گزارش تابناک همدان، آرتین کمالی اظهار کرد: روز گذشته پسر بچه‌ای پنج ساله در شهر قهاوند هنگام بازی در بالکن منزل مسکونی بر اثر برق گرفتگی با سیم کولر جان خود را از دست می‌دهد.

وی اضافه کرد: مادر که با پیکر بی جان فرزندش مواجه می‌شود سعی در نجات او دارد، اما پس از لمس کودک دچار برق گرفتگی می‌شود، اما آسیبی نمی‌بیند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان گفت: شوک الکتریکی یا همان برق‌گرفتگی یکی از حوادث ناخوشایندی است که می‌تواند بر اثر بی احتیاطی و ایمن نبودن محیط زندگی کودکان پیش بیاید.


کمالی با بیان اینکه اگر کودک جریان برق را با بخشی از پوستش مثلاً با انگشت، پا یا دهانش لمس کند، جریان برق می‌تواند از بخشی از بدن او عبور کند افزود: این اتفاق با توجه به قدرت و نوع جریان برق و مدت تماس کودک با برق می‌تواند موجب ایجاد لرزشی لحظه‌ای، سوختگی یا یک آسیب جدی شود.

وی بیان کرد: شوک الکتریکی اگر قوی باشد می‌تواند کودک را بیهوش، تنفس او را قطع، باعث تشنج یا ایست قلبی و یا آسیب به مغز، قلب یا سایر اندام‌ها یا حتی مرگ شود.

مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان تصریح کرد: سال گذشته ۸ نفر بر اثر برق گرفتگی در استان جان خود را از دست داده اند که از این تعداد ۲ نفر زن و مابقی مرد بوده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار