دبیرکل المپیاد ویراکاپ از برگزاری المپیاد ملی ویراکاپ، تیر ماه امسال به میزبانی کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ 19 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،دکتر علی عادلی اظهار کرد: المپیاد ملی ویراکاپ 1400 با هدف ارزیابی و انتخاب دانش آموزان نخبه و با استعداد کشور توسط آکادمی پرورش ذهن و نبوغ "ویرا" و حمایت معنوی سازمان های دولتی، دانشگاه های کشور و مراکز علمی فرهنگی، اول و دوم تیرماه 1400 به میزبانی کرمانشاه و به صورت مجازی برگزار می شود.

عادلی با دعوت از دانش آموزان برای شرکت در المپیاد ملی ویراکاپ، اضافه کرد: این المپیاد در 10 رشته چرتکه، ریاضیات، محاسبات سریع، رباتیک، برنامه نویسی، هوش تحلیلی، علوم تجربی، علوم آزمایشگاهی، زبان انگلیسی و زبان عربی و در رده سنی شش تا 17 سال(دانش آموزی) برگزار خواهد شد.

دبیرکل المپیاد ویراکاپ ادامه داد: رشته های چرتکه و محاسبات سریع در شش سطح تعریف شده که داوطلبین در سه رده سنی به صورت مجزا به رقابت خواهند پرداخت، ضمن اینکه داوطلبین رشته رباتیک نیز در دو لیگ انبارداری و خلاقیت با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

عادلی گفت: لیگ ریاضیات نیز در هفت سطح در پایه های سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم، هشتم و نهم برای دانش آموزان به صورت مجزا برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه رشته هوش و استعداد تحلیلی از دیگر نوآوری های ویراکاپ 1400 در سطح کشور است، تصریح کرد: این رشته میزان توانایی دانش آموزان در تحلیل و حل مسائل را ارزیابی می کند.

عادلی گفت: برنامه‌نویسی در دو بخش تولید پویانمایی (انیمیشن) و ساخت بازی‌های رایانه‌ای تعریف شده و زبان انگلیسی، عربی، علوم تجربی و علوم آزمایشگاهی در سه سطح مجزای پایه های هفتم، هشتم و نهم تعریف شده است.

وی گفت: نفرات برتر تمامی رشته ها علاوه بر دریافت جایزه نقدی، تندیس طلایی، لوح تقدیر، جواز حضور در مسابقات جهانی و کارت عضویت در بنیاد نخبگان ویرا را دریافت خواهند کرد.

عادلی با بیان اینکه برای تمامی شرکت کنندگان گواهی حضور در المپیاد صادر خواهد شد، گفت: متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با دبیرخانه المپیاد ویراکاپ با شماره های 08338459286، 0918554171 و 09183323860 تماس و یا به آدرس الکترونیکی www.vira-academy.ir مراجعه کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار