مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند گفت: به دنبال افزایش بی سابقه بستری ها در این شهرستان، یک نقاهتگاه یا (بخش اکسترا) در مجاورت بیمارستان تامین اجتماعی این شهرستان راه اندازی می شود.
کد خبر: ۹۵۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸ 19 April 2021


به گزارش تابناک مرکزی، دکتر مرتضی واعظ افزود: در حال حاضر دو سوم ظرفیت بیمارستان به بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته است.
وی تاکید کرد: اگر شرایط با همین منوال پیش برود، به یک بخش مجزای دیگر نیاز خواهیم داشت که به خاطر عدم وجود امکانات مناسب و زیرساخت ها، در مجاورت تنها بیمارستان این شهر، بخش اکسترا آماده شده است.
دکتر واعظ همچنین به لزوم تامین نیروی درمانی و تجهیزات این بخش هم اشاره کرد و از ادارات، دستگاه های دولتی و غیردولتی، نیروهای مسلح و خیرین که توانایی و امکان کمک در این زمینه را دارند، خواست به یاری بشتابند.
وی افزود: بعد از قرمز شدن وضعیت این شهرستان کمیته اضطراری پدافند زیستی کرونا، در شهرستان شازند تشکیل و در آن مصوب شد با همکاری ارگان ها، مبادی ورودی و خروجی شهرستان شازند کنترل شود و همچنین تعطیلی اصناف، نظارت بر توقف فعالیت گروه‌های صنفی ۲، ۳ و ۴ و تقویت اقدامات طرح شهید سلیمانی در راستای کنترل و مقابله با بیماری کرونا تمدید و اجرای آن تا رسیدن به وضعیت مطلوب تر ادامه داشته باشد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند یادآورشد: از ابتدای سالجاری، ۵۷۶۶ تست سریع کرونا نیز در شازند انجام شده که ۱۵۱۰ مورد آن ها مثبت بوده است.
دکتر واعظ به درمان سرپایی و در منزل هم تاکید کرد و گفت: برای کاهش بار مراجعه به مراکز درمانی نیاز است که درمان‌های "آنتی ویرال" سرپایی با دیدن اولین علائم و بعد از مراجعه به پزشکی معالج آغاز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار