مدیر آب‌ و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۲۵۵ میلیارد و ۱۲۳ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارهای ملی و استانی سال گذشته برای اجرای عملیات زیربنایی در بخش آب‌ و خاک استان جذب شد.
کد خبر: ۹۵۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹ 19 April 2021

بیش از ۲۵۵میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های آب و خاک استان سمنان جذب شد

به گزارش تابناک سمنان حسین شاهینی  اظهار داشت: از مجموع اعتبارهای اختصاص یافته به استان سمنان برای اجرای طرح‌های آب و خاک در سال گذشته، ۲۱۱ میلیارد و ۷۷۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ۴۳ میلیارد و ۳۵۲ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی بود.

وی ادامه داد: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، مرمت و بازسازی قنوات، احداث کانال بتنی، شن‌ریزی جاده بین مزارع، تسطیح، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی و استخر ذخیره آب از عمده اقدام های انجام‌ شده در بخش زیر بنایی آب‌ و خاک است.

 وی بیان کرد: سال گذشته ۱۵۲ میلیارد  و ۲۸۵ میلیون ریال از محل اعتبارهای ملی در زمینه اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان سمنان هزینه شد.

شاهینی افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب، توزیع یکنواخت آب در مزرعه، افزایش کمی و کیفی محصول، سهولت در اجرای عملیات زراعی، امکان انجام آبیاری همراه با کودپاشی و سم‌پاشی و پخش یکنواخت آنها، بیش از ۳۰ درصد افزایش بازدهی آبیاری ، بیش از ۲۵ درصد کاهش مصرف سم و کود و افزایش تولید محصول تا ۳۰ درصد برخی از ویژگی‌ها و مزایای آبیاری تحت‌فشار است.

وی یادآور شد: سال گذشته برای انجام عملیات احیاء و مرمت قنات‌ها در استان پنج میلیارد و ۵۱۳ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ۲۷ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شد.

 وی اضافه کرد: در هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی یا حمله سایبری دشمن به تاسیسات و زیرساخت‌های شهری در صورت قطع برق شهری، فقط قنات‌ها قادر به تامین آب کشاورزی و شرب است که همین موضوع بر اهمیت توجه به قنات‌ها می‌افزاید.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری (انتقال آب با لوله یا احداث کانال بتنی) از دیگر طرح‎های آب و خاک به شمار می‌رود که سال گذشته ۱۶ میلیارد و ۷۳۳ میلیون ریال در این زمینه هزینه شد.

استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی و ۴۵ هزار بهره‌بردار در بخش های مختلف زیرمجموعه جهادکشاورزی دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار