نوراله زاده
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه روستا‌ها پایگاه تولیدملی در کشور هستند گفت:طرح هر روستا یک محصول و روستا‌های بدون بیکاری و کسب و کار‌های روستایی با مزیت رقابتی با نگاه به شعار سال دنبال می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷ 19 April 2021
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه روستا‌ها پایگاه تولیدملی در کشور هستند گفت:طرح هر روستا یک محصول و روستا‌های بدون بیکاری و کسب و کار‌های روستایی با مزیت رقابتی با نگاه به شعار سال دنبال می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره شعار سال که تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها گفت: روستا‌ها پایگاه اصلی تولید ملی در کشور هستند. طرح‌های محوری صندوق کارآفرینی امید برای تقویت و رشد روستاها، روستا‌های بدون بیکار، هر روستا یک محصول و تشکیل صندوق‌های خرد محلی است و کسب و کار‌های روستایی که مزیت رقابتی دارند شناسایی و از محل اعتبارات مشخص شده حمایت مالی می‌شوند و این یکی از رویکرد‌های صندوق کارآفرینی امید با محوریت روستای بدون بیکار می‌باشد.

مدیرعامل صندوق کارافرینی در ادامه با اشاره به بازدید از طرح‌های استان‌های مختلف از جمله اردبیل و کمک‌های صندوق در دوران کرونا گفت: در این سفر طرح‌ها و واحد‌های صنعتی، گردشگری و خدماتی حمایت شده روستایی که راه اندازی شده و به بهره برداری رسیده اند و برخی از طرح‌ها نیز در حال تکمیل و راه اندازی می‌باشند، مورد بازدید قرار گرفتند؛ صندوق کارآفرینی در دوران کرونا در کنار مشاغل و صاحبان کسب وکار‌های آسیب دیده قرار گرفت و سال گذشته با حمایت از هزاران کسب و کار خرد و کوچک در حد توان و بضاعت خود آن‌ها را مورد حمایت مالی قرار داد و در استمهال و تنفس اقساط به دلیل شیوع ویروس کرونا و خسارات وارده به صاحبان طرح‌ها و کارگاه‌ها کمک میکنیم و واحد‌هایی که نیاز به تسهیلات اشتغال جهت تجهیز و راه اندازی فاز‌های بعدی خود دارند تسهیلاتی از محل اعتبارات پایدار روستایی و تفاهم نامه وزارت تعاون مصوب و پرداخت می‌گردد.

نوراله زاده با اشاره به ۸ سال فعالیت صندوق کارآفرینی امید در دولت تدبیر وامید گفت: در این مدت تلاش کردیم، واحد‌ها و کارگاه‌های صنعتی دارای ایده تولیدی را شناسایی و حمایت مالی کنیم. به طور مثال در آخرین سفر خود در استان اردبیل نیز واحد‌های صنعتی خوب از جمله تولید شیرآلات؛ تولید سبد پلاستیکی؛ تولید شیشه خم اتومبیل؛ تولید صنایع برق و الکترونیک و همچنین طرح‌های گلخانه ای، کشاورزی، خدماتی و ... را حمایت مالی کردیم.

وی بحث تولید و اشتغال روستایی و همچنین گردشگری روستایی را حائز اهمیت خواند و گفت:روستا‌های بسیاری در کشور هستند که ظرفیت و پتانسیل بالقوه‌ای برای توسعه گردشگری روستایی دارند که حرکت در این مسیر اشتغال و رونق اقتصادی روستا‌ها را به همراه دارد و امیدواریم در آینده نیز شاهد موفقیت‌های روزافزون روستایی و عشایری در زمینه‌های گوناگون به ویژه اقتصادی در سطح استان‌های کشور باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار