معاون آموزش و کارآفرینی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه از راه اندازی مدرسه تخصصی برنامه‌نویسی طی امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰ 20 April 2021

به گزارش خبرگزاری  تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،علی اکبر والی از توسعه فعالیت ها در حوزه "برنامه نویسی" به عنوان یکی از اولویت های معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه یاد کرد و افزود: در همین راستا امسال راه اندازی مدرسه تخصصی "برنامه نویسی" را در دو حوزه کودک و نوجوان و حوزه بزرگسال در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: در سطح کودک و نوجوان در این مدرسه زبان تخصصی برنامه نویسی "اسکرچ" آموزش داده می شود. این زبان توسط دانشگاه MIT برای رده سنی هشت تا 16 سال طراحی شده که بسیار ساده است و در ادامه با فراگیری این زبان، در سطح بعدی زبان "پایتون" به کودکان و نوجوانان آموزش داده می شود.

این مسئول به تاثیرات فراگیری برنامه نویسی برروی کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: فراگیری این آموزش ها، موجب افزایش تفکر منطقی، افزایش درک مفاهیم انتزاعی، تقویت قدرت استدلال، تقویت قدرت انتقادی و تحلیل مسائل، افزایش اعتماد به نفس و رشد خلاقیت و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان خواهد شد.

والی خاطرنشان کرد: آموزش های دوره بزرگسالان هم بصورت یک مجموعه پیوسته و کامل خواهد بود، بطوری که در پایان دوره امکان پیاده سازی یک محصول تجاری توسط فراگیران وجود خواهد داشت.

وی یاداور شد: با توجه به اینکه معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی در کنار بحث آموزش، عنوان کارآفرینی را هم به همراه دارد، برنامه ریزی های لازم با همکاری پارک علم و فناوری کرمانشاه صورت گرفته تا فراگیران دوره های برنامه نویسی در پایان دوره آموزشی با همکاری پارک، تیم های استارتاپی تشکیل داده و با دریافت تسهیلات بتوانند فعالیت های خود را در این حوزه به شکل حرفه ای و گسترده تری پیش ببرند.

دوره های آموزش مهارتی و حرفه ای "پزشکی" در 40 سرفصل برگزار می شود

معاون آموزش و کارآفرینی سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در ادامه از شروع برگزاری دوره های آموزش مهارتی و حرفه ای پزشکی در سال جاری خبر داد و افزود: در برگزاری این دوره های تخصصی هم از اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و هم از اساتید تهران استفاده شده و در پایان دوره نیز مدرک معتبر و ملی به شرکت کنندگان داده خواهد شد.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته امسال دوره های آموزشی و مهارت حرفه پزشکی را در 40 سرفصل از جمله امدادگر کمک های اولیه، سرویس و نگهداری تجهیزات پایه اتاق عمل، جراحی صورت، دوره لیزر در دندانپزشکی، دوره کامپوزیت و دوره ایمپلنت در دندانپزشکی برگزار خواهیم کرد.

والی گفت: این دوره های تخصصی ویژه پزشکان است که می توانند با استفاده از آن دانش خود را به روز کرده و از طرفی مدرک معتبر و ملی دریافت کنند.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی در پایان از برگزاری دوره های آموزشی برای بیش از یازده هزار نفر در سال گذشته خبر داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار