در استان اصفهان
کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی استان گفت: در پی شیوع کرونا، بیشترین گزارش رسیده در سال گذشته شامل خشونت‌های خانگی بوده بطوری که کودک آزاری حدود ۲۷٪ و سالمند آزاری ۲۰٪ و دیگر خشونت‌ها ۱۸٪ افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۶۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵ 03 May 2021

افسانه میرزائیان با بیان اینکه بیشترین میزان خشونت خانگی مربوط به همسرآزاری است گفت: خطوط ۱۴۸۰ و ۱۲۳ بهزیستی آماده مشاوره و مداخله در خشونت‌های خانگی است.
کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی استان افزود: با توجه به شرایط کرونا که از سال ۹۸ تاکنون ایجاد شده به دلیل قرنطینه مشکلاتی برای بازار اقتصادی ایجاد شد و بسیاری از مشاغل مانند گذشته فعالیت ندارند که این باعث افزایش اختلافات در سطح خانواده‌ها شده به همین دلایل تماس‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر شده و میزان خشونت‌ها هم افزایش یافته است.
افسانه میرزائیان گفت: عواملی که به خشونت‌های خانگی دامن می‌زند فقر اقتصادی، اعتیاد، فقر فرهنگی و نبود مهارت‌های لازم در افراد است همچنین کاهش آستانه تحمل مردم هم به نوعی خشونت را افزایش داده است، بالا بردن تاب‌آوری باعث مقاوم شدن افراد می‌شود و باعث می‌شود انسان‌ها در شرایط دشوار بتوانند به رشد بیش از پیش دست پیدا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار