جانشین انتظامی استان اصفهان از دستگیری یک جاعل حرفه‌ای که ۵۰ اسناد اقامتی و گذرنامه اتباع یکی از کشورها را جعل کرده و دو میلیارد ریال دریافت کرده بود خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵ 03 May 2021

سرهنگ محمدرضا هاشمی فر اظهار داشت: پس از مراجعه اتباع یکی از کشورهای همسایه به اداره مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی اصفهان برای تمدید اقامت گذرنامه، یکی از مأموران به مهر گذرنامه مشکوک شد.

وی افزود: پس از بررسی‌های لازم مشخص شد این گذرنامه جعلی است که تحقیقات لازم برای شناسایی جاعل اصلی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شروع شد.

جانشین انتظامی استان اصفهان ادامه داد: سرانجام پس از انجام اقداماتی تخصصی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی جاعل اصلی که در شهرستان "ورامین" زندگی می‌کرد شناسایی و پس از کسب نیابت قضائی گروهی از مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: طی عملیاتی غافلگیرانه متهم اصلی که یکی از سر شبکه‌های جعل اسناد اقامتی در کشور بود شناسایی و دستگیر شد که به پلیس آگاهی استان اصفهان انتقال داده شد.

سرهنگ هاشمی فر تصریح کرد: در بازرسی از تلفن همراه این فرد تصاویر ۵۰ اسناد اقامتی که از طریق شبکه‌های مجازی برای او ارسال شد کشف و متهم تاکنون به ۵۰ فقره جعل گذرنامه و اسناد اقامتی اتباع یکی از کشورهای همسایه و دریافت مبلغ دو میلیارد ریال از آنها اعتراف کرده است.

جانشین انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: کارآگاهان زبده و متخصص پلیس آگاهی، جعل کنندگان اسناد و مدارک را شناسایی و با اینگونه افراد برخورد قاطع و قانونی می‌شود و امید است مردم عزیز نیز اینگونه اخبار را به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات قانونی لازم در اسرع وقت انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار