معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان:
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به کاهش تقاضا برای مصرف گوشت قرمز، گفت: با توجه به شرایط موجود بازار، انتظار افزایش قیمت گوشت قرمز را نداریم.
کد خبر: ۹۶۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰ 03 May 2021

حسین ایراندوست با بیان اینکه تعیین نرخ گوشت قرمز در شرایط کنونی از دو جنبه قابل بررسی است، اظهار داشت: اگر قیمت تمام شده گوشت قرمز را با توجه به خشکسالی‌ها در نظر بگیریم، شرایط بسیار فرق کرده است زیرا حتی دامدارانی که برای تأمین خوراک دام سبک از مراتع و مزارع استفاده می‌کردند ناگزیر به تغذیه دستی دام‌های خود شدند که این امر هزینه تولید را افزایش می‌دهد و از این رو می‌توان گفت باید منتظر افزایش قیمت گوشت قرمز بود.

وی افزود: این درحالی است که خردادماه گوشت بره و بزغاله وارد بازار می‌شود و از سوی دیگر با گرم شدن هوا تقاضا برای پروتئین‌های حیوانی از جمله تخم‌مرغ، مرغ و گوشت قرمز کاهش می‌یابد از این رو باید عکس العمل بازار را مدنظر قرار داد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه در مجموع نمی‌توان انتظار افزایش قیمت گوشت قرمز را داشت، خاطرنشان کرد: اکنون با وجود اینکه تولید کنندگان ادعا می‌کنند که قیمت گوشت ارزان است و هزینه‌های تمام شده تولید را تأمین نمی‌کند در نقطه مقابل نیز کشش قیمتی وجود ندارد زیرا مصرف کننده نیز با توجه به قیمت‌های کنونی خیلی رغبتی به خرید گوشت قرمز ندارد.

ایراندوست تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود خیلی انتظار افزایش قیمت گوشت قرمز را نداریم.

وی با بیان اینکه گوشت قرمز جز کالاهای با قیمت مصوب نیست و نرخ آن به وضعیت عرضه و تقاضا بستگی دارد، اضافه کرد: اگر در شرایطی احساس شود که گوشت قرمز خیلی گران شده برای کنترل بازار گوشت منجمد وارد می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار