رزمایش تعیین سهمیه انرژی و اعمال محدودیت در مصارف دستگاه‌های اجرایی برای گذر از تابستان سالجاری روز چهارشنبه در اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵ 05 May 2021

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به افزایش ۲۲درصدی مصرف برق در کشور و کاهش حجم سدهای برقابی که منجر به کاهش ذخیره تولید برق در نیروگاه‌ها شده است افزود: مهمترین هدف این رزمایش، شروع اقدام عملی اصلاح الگوی مصرف در دستگاه های اجرایی استان است.

منصور شیشه‌فروش افزایش تاب‌آوری شبکه‌های انرژی، سنجش و ارتقای آمادگی شرکت‌های برق و ارزیابی نقاط قوت و قابل بهبود منابع انسانی را از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش برشمرد.

وی اظهار داشت: این رزمایش در سطح ۵۰۰ ساختمان اداری و به‌منظوراجرای برنامه‌ای با عنوان مدیریت اضطراری مصرف برق اجرا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: دستورالعمل افزایش مهارت‌های فردی و جمعی و تبادل دانش، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و سنجش میزان کارآمدی دستورالعمل‌های ابلاغی و هدفمند کردن تمامی فعالیت‌ها به ادارات ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی از ساعت ۱۱ امروز با کاهش حداقل ۵۰ درصد مصرف برق تا پایان وقت اداری و کاهش حداقل ۹۰ درصد در ساعت تعطیلی دستگاه‌ها اقدام کردند.

شیشه‌فروش کاهش مصرف برق ساختمان‌های اداری و  تنظیم سامانه‌های  سرمایشی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد و خاموش کردن پمپ‌های آب به مدت چهار ساعت در شبانه روز و جلب همکاری صنایع در مدیریت و کاهش بار مصرفی را از دیگر بخش‌های این رزمایش برشمرد.

وی گفت: در این راستا فرهنگ سازی استفاده بهینه در مصرف انرژی با آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی برای گذر از پیک مصرف در تابستان، تمرکز بر کاهش مصرف مشترکان و مصارف خانگی و حمایت از شناسایی و جلوگیری از فعالیت‌های غیرمجاز استخراج رمز ارزها از دیگر اهداف بلند مدت این رزمایش است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: بر اساس شیوه نامه‌های ابلاغی لازم است که  در طول روز از نور خورشید استفاده و چراغ‌های اضافه را خاموش کنند، تعمیر کولرهای آبی و گازی توسط متخصصان انجام، آبیاری فضای سبز در ساعات اول صیح یا آخر شب انجام و روشنایی راهروها، آبنماها و چراغ‌های محوطه در طول شبانه‌روز خاموش باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار