مدیر خانه نوجوان با بیان اینکه طرح "به وقت نوجوانی" به مدت دو سال است که در حال اجراست، گفت: در سال 99 با وجود شیوع بیماری کرونا، این طرح توانست با تلاش‌های شبانه روزی دست اندرکاران و نیز حمایت مسئولان و حضور گرم و پرشور نوجوانان و خانواده های آنان به کار خود ادامه دهد و آمار بسیار خوبی را به جا بگذارد.
کد خبر: ۹۶۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶ 06 May 2021

صفیه سادات موسویان افزود: این طرح در تمام مناطق شهر اصفهان در دو بخش اجرای کانون های آموزشی و پاتوق های فرهنگی فعالیت می کند که کانون های آموزشی طرح در قالب نقاشی، آواها و نواها، تئاتر، کافه کتاب، گل و گیاه، فن بیان، شعر و ادبیات، عصرانه خوشمزه، فیلمسازی و بازی و سرگرمی فعال هستند.
وی تصریح کرد: نوجوانان در کانون های آموزشی پس از استعدادیابی، آموزش داده شده و به کارآفرینی نزدیک می‌شوند که خروجی بسیار خوبی هم داشته تاکنون که می توان به طور مثال به خروجی کانون فن بیان مجری های صدا و سیما، مجری های برنامه های اصلی و رسمی سازمانی و برون سازمانی و همچنین آماده کردن نزدیک به 50 تئاتر توسط کانون تئاتر و ارائه در مسابقات و برنامه های برون مرکزی اشاره کرد.
وی ادامه داد: شرکت در مسابقات شهری و استانی و طراحی یک تقویم جیبی زیبا توسط کانون نقاشی و همچنین متن نویسی بسیاری از برنامه های درون و برون سازمانی و پوشش در صفحه روزنامه اصفهان زیبا توسط اعضای کانون شعر و ادبیات از دیگر موارد پیشرفت این طرح بوده است.
مدیر خانه نوجوان گفت: کانون فیلم سازی نیز یکی از کانون های بسیار پرکار است که تمامی تدوین ها، فیلم برداری ها و ساخت فیلم‌های کوتاه از صفر تا صد را بر عهده دارد.
موسویان اظهار داشت: در حقیقت کانون های به وقت نوجوانی صرفا یک کلاس آموزشی نیستند بلکه خروجی های بسیار خوبی دارند؛ در این طرح، نوجوانان را تا زمانی که بتوانند روی پای خود بایستند هدایت می کنیم تا توانایی ارائه کاری که یاد گرفته‌اند را داشته باشند.
وی افزود: پاتوق های فرهنگی یکی دیگر از فعالیت های طرح به وقت نوجوانی است که در تمام مناطق، هفته ای یک‌بار توسط تسهیلگران برگزار می شود؛ در این پاتوق ها، نوجوانان نکات اجتماعی، روانشناسی، فرهنگی، تفریحی و هرآنچه که یک نوجوان در مسیر رشد خود نیاز دارد را به راحتی با تسهیل گر خود به چالش می کشند و با یکدیگر گفتگو کرده و به آن موضوع می پردازند.
وی با بیان اینکه تسهیلگران در حقیقت روانشناس تخصصی با مدرک روانشناسی هستند که با عنوانِ تسهیل‌گر فعالیت می‌کنند، ادامه داد: آمار شرکت کنندگان در پاتوق های فرهنگی در مناطق، 1500 نفر است که 800 نفر در vcci.ir برای کانون های به وقت نوجوانی ثبت نام کرده اند؛ از این تعداد 521 نفر عضو فعال داریم که تا آخر با ما همراه بوده و در مسابقات شرکت کرده اند.
وی تصریح کرد: اختتامیه این طرح با عنوان "المپیاد به وقت نوجوانی" با حضور فریده روشن رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، محمد عیدی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و مسئولین فرهنگی و هنری این سازمان به صورت پخش زنده از باغ گلها برای نوجوانان و خانواده هایشان در داخل منزل برگزار شد که تمامی رشته های آموزشی کانون ها به انضمام تمامی نوجوانان سطح شهر مرتبط با کانون خود مسابقه دادند و در پایان داوری توسط مربیان و داوران متبحر انجام و جوایز نفیسی به برگزیدگان اهدا شد.
موسویان تصریح کرد: پس از داوری های انجام شده در بخش " فن بیان" فائزه گوهریان، مریم مطیع، مهدیه شریفی، فاطمه خیری، علی شفیعی، زهره کلامی، در بخش " تئاتر" ریحانه جوادیان، الناز اسدی، هستی بنی مهری، فاطیما رضایی، حسین قاسمی، مهدی مبینی نژاد و ( نازنین داراب زاده، فرناز ستوده و سامان امیری ) در قالب تیم سه نفره، در بخش " نقاشی" زهرا حسین زاده، زهرا عزیزی، مریم اسدی، یگانه کلبعلی، ابوالفضل حیدری سودرجانی، سوگند اسماعیلیان، در بخش " شعر و ادبیات" مبینا مسائلی، در بخش " آشپزی" مبینا صادقی، در بخش " گل و گیاه" مهشید رنجکش، در بخش " کافه کتاب" شکیبا خاکزاد و حانیه سالمی، در بخش " بازی و سرگرمی" محمدرضا گل احمر و در بخش " فیلم" علی قربانی نیا به عنوان برگزیده معرفی شدند.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم طرح به وقت نوجوانی همچنان از حمایت مسئولان در زمینه صدور دستورات مقتضی و بودجه برخوردار باشد تا بتوانیم در حد توان اوقات فراغت نوجوانان شهرمان را به خصوص در این شرایط کرونایی محتوا بخشی کنیم و نشاط و شادی همراه با آموزش را برای آنها رقم بزنیم و بتوانیم برای کارآفرینی آینده آنها مسیری هموار باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار