معاون وزیر کشور:
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: سرانه دهیاری‌های کشور در هشت سال اخیر پنج برابر نسبت به گذشته افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۶۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸ 06 May 2021

مهدی جمالی نژاد افزود: در گذشته متوسط سرانه هر نفر روستایی در بودجه دهیاری های ۶۶۰ هزار ریال بود که اکنون پنج برابر شده که برای توسعه خدمات و رونق زندگی روستایی کارگشا بوده است.
وی بیان کرد: اعتبار بخشی به روستاها در این دولت به کاهش مهاجرت ها و ارتقای کیفیت کار کمک کرده است.
 رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: خلاقیت و نوآوری از اصول مهم ایجاد درآمد برای این نهادهاست که انتخاب افرادی با این استعداد در شورای اسلامی توسط مردم و انتخاب دهیاران و شهرداران خلاق از سوی شوراها لازم است.
به گفته وی وابستگی به اعتبارات دولتی در شرایط خاص مسیر خدمت رسانی را سخت می کند.
وی با اشاره به موقعیت شهرهای تیران و کرون که در مسیر جاده ای قرار گرفتند، تصریح کرد: شهرهای بین راهی از ثروتمندترین مناطق به سبب فرصت های درآمدی هستند که مدیران چنین شهرهایی باید طرح های جدیدی داشته باشند.
جمالی نژاد یادآور شد: در ۲ سال گذشته حمایت نقدی و غیر نقدی زیادی از شهرداری ها و دهیاری های کشور شده اما برنده واقعی روستاها و شهرهای دارای طرح های نوآورانه هستند.
وی با اشاره به وجود ۹۲ هزار روستا و سکونتگاه در کشور خاطرنشان کرد: ۴۰ هزار از این تعداد روستاها دارای دهیاری هستند و هزار و ۴۰۰ شهردار در مناطق شهری فعالیت می کنند.
معاون وزیر کشور گفت: شهرداری ها و دهیاری ها باید خصوصی و بدون وابستگی به دولت فعالیت کنند و استخدام دولتی نیروهای آن ها بدنه دولت را سنگین و پیشرفت کار سخت می شود.

وی با بیان اینکه لایحه ساماندهی نیروهای دهیاری ها و ساختار سازمانی آنان در هیات دولت مصوب به مجلس رفته است، گفت: این اقدام فعالیت دهیاران و نیروهای آن ها را اصالت می دهد.
وی شفاف سازی را مهم برشمرد و افزود: چنین اقدامی رابطه بین شهرداری ها و مردم را بهبود می بخشد و آشتی ایجاد می کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار