مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: به دلیل کاهش محسوسی که در شناسایی و بستری بیماران کرونایی داشته‌ایم، شهرستان اردستان از موج چهارم کرونا عبور کرده است.
کد خبر: ۹۶۲۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸ 07 May 2021

حسن ذبیحی اظهار کرد: وضعیت رنگ بندی شهرستان اردستان به دلیل کاهش محسوسی که در شناسایی و بستری بیماران کرونایی داشتیم از رنگ قرمز به نارنجی تغییر پیدا کرده است.

وی افزود: وضعیت بستری بیماران کرونایی در بیمارستان اردستان از ۲۸ بیمار به سه بیمار کاهش پیدا کرده است. همچنین مراجعه بیماران سرپایی کاهش چشمگیری داشته و شهرستان اردستان از موج چهارم کرونا عبور کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان، تصریح کرد: کرونا یک ویروس ناشناخته با رفتارهای غیرقابل پیش بینی است و برخلاف تصور مردم این ویروس ضعیف نشده است و هر زمان با عادی انگاری مردم می تواند دوباره وضعیت را دگرگون کند. اگر تغییر رنگی را در اردستان مشاهده می کنیم فقط نتیجه رفتارهای مردم در جامعه است.

ذبیحی با اشاره به محدودیت های کرونایی در وضعیت نارنجی ویروس کرونا گفت: در حال حاضر با توجه به تغییر رنگ ویروس کرونا در شهرستان اردستان گروه های ۳ و ۴ همچنان تعطیل هستند و برپایی اجتماعات فرهنگی و مذهبی مانند نمازجماعت و نمازجمعه ممنوع است.

وی درباره آخرین وضعیت تزریق واکسن در شهرستان اردستان گفت: میزان واکسن در کشور هنوز به اندازه ای نیست که به صورت مستمر بتوانیم گروه های سنی را واکسینه کنیم، ولی تا همین اندازه که سهمیه به اردستان می رسد به افراد جامعه هدف تزریق می شود.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان تاکنون از جمع ۲۰۱۸ نفری جامعه هدف سالمندان ۸۰ سال به بالا ۵۰۱ نفر و ۱۵۰ بیمار خاص در شهرستان اردستان واکسن کرونا دریافت کردند و مرحله سوم تزریق واکسن این افراد از هفته آینده آغاز می شود.

ذبیحی تاکید کرد: همچنان افرادی که دارای بیماری زمینه ای و صعب العلاج هستند برای دریافت واکسن کرونا به مراکز جامعه سلامت خود مراجعه کنند، ولی گروه های سنی ۸۰ سال منتظر تماس همکاران مرکز بهداشت باشند.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از سالمندان تاکنون هیچ مراجعه ای به مراکز بهداشتی نداشته اند و مطمئن نیستیم که اطلاعات آن ها در وزارت بهداشت موجود باشد یا با آنان تماس گرفته شود، حتی ممکن است سیم کارتی به نام خود نداشته باشند که به این افراد اعلام می کنیم نگران دریافت واکسن کرونا نباشند زیرا برای این افراد برنامه زمان بندی در نظر گرفته شده که در زمان خود اعلام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار