با سرمایه گذاری بخش خصوصی
عملیات اجرایی احداث نخستین شهرک استخراج رمز ارز‌ کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی روز شنبه در شهرک صنعتی داران واقع در شهرستان فریدن در غرب استان اصفهان آغاز شد.
کد خبر: ۹۶۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱ 08 May 2021

عملیات اجرایی نخستین شهرک رمز ارز‌ کشور در غرب استان اصفهان آغازشد

‎سرمایه‌گذار بخش خصوصی در ارتباط با این شهرک اظهارداشت: این مجموعه در زمینی به مساحت بالغ بر ۷۸ هزار مترمربع در شهرک صنعتی داران احداث می شود و سرمایه گذاری اولیه آن حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.

‎امین خانجانی، میزان مصرف برق مورد نیاز استخراج رمزارز در مرحله(فاز) نخست این شهرک را بالغ بر ۲۱ مگاوات اعلام کرد و ادامه داد: در مراحل(فازهای) بعدی مقدار مصرف برق تا ۱۰۰ مگاوات افزایش پیدا خواهد کرد و قرار است بخشی از انرژی الکتریکی مورد نیاز از طریق احداث نیروگاه در آن منطقه تامین شود.

‎وی افزود: بهره برداری اولیه شهرک نامبرده طی چهار ماه آینده صورت می‌پذیرد و تکمیل مراحل بعدی پروژه ظرف مدت ۲ سال انجام خواهد شد.

‎این فعال بخش خصوصی، اشتغال‌زایی مستقیم افتتاح شهرک استخراج رمزارز را بالغ بر ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار و ۵٠٠ نفر بطور غیرمستقیم اعلام کرد و گفت: ۸۰ درصد از این نفرات از نیروهای بومی شهرستان فریدن خواهند بود و در این زمینه جزو بهترین پروژه های اشتغالزای این خطه به شمار می رود.

‎خانجانی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی نخستین شهرک ‎استخراج رمز ارز کشور به همت بخش خصوصی جان تازه ای به این صنعت خواهد داد اظهارداشت: حمایت لازمه پیشبرد اهداف تولیدی و صنعتی و خودکفایی در امور مختلف است و سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب به سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها مزین شده همه باید برای تحقق رونق اقتصادی و جهش تولید تلاش کنیم.

‎خانجانی با اشاره به اینکه این صنعت و فناوری به هیچ عنوان گاز گلخانه‌ای تولید نمی کند افزود: بنابراین می‌توان از آن به عنوان یک صنعت پاک یاد کرد حتی قرار است از گرمای تولیدی در این شهرک صنعتی که از ماینرها (استخراج کننده ها)تولید می شود برای تامین گرمایش شهرک گلخانه ای منطقه دامنه که در نزدیکی آن قرار دارد استفاده شود و این خود می‌تواند در مصرف بهینه انرژی نقش بسزایی ایفا کند.

‎او اظهارداشت: همجواری شهرکهای استخراج رمز ارز و شهرک گلخانه ای که از آن می‌توان نوعی تجمیع صنایع یاد کرد در حفظ و مصرف بهینه انرژی نقش ویژه ای خواهد داشت و یکی از مزایای قابل توجه طرح محسوب می شود.

‎خانجانی درباره اینکه آیا راه اندازی این شهرک صنعتی سبب خاموشی و قطع برق در منطقه می‌شود خاطرنشان کرد: زیرساخت ها و میزان برق مورد استفاده در طرح به طور شفاف و روشن محاسبه شده و با همکاری اداره برق هیچگونه مشکلی در منطقه و یا دیگر نقاط استان رخ نخواهد داد و به اصطلاح شبکه بار اضافی را تحمل نخواهد کرد.

‎وی ادامه داد: باید این نکته را متذکر شویم که ماینرها و استخراج کننده هایی که به طور غیرقانونی و پنهان فعالیت می‌کنند سبب افت فشار شبکه می‌شوند اما روند فعالیت شهرک استخراج رمز ارز واقع در شهرک صنعتی داران به طور کامل شفاف و قانونی است و هیچ موضوع پنهانی وجود ندارد لذا هیچگونه خاموشی هم رخ نخواهد داد.

صنایع سبز در فریدن راه اندازی میشود

سید حسن قاضی عسگر گفت: برای راه‌اندازی شهرک صنعتی استخراج رمزارز شهرستان‌های دارای مازاد برق را در دستور کار قرار دادیم که در این زمینه شهرستان فریدن یکی از بهترین گزینه‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای اجرای این طرح با همکاری سرمایه‌گذاران بومی در این منطقه انجام خواهد شد، ادامه‌داد: هدف ما راه‌اندازی صنعت سبز در استان اصفهان است و در منطقه فریدن این موضوع به صورت ویژه‌تر مورد توجه قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه راه‌اندازی نیروگاه‌های بادی نیز در منطقه فریدن در دستور کار است، اضافه کرد: در این زمینه دولت باید قیمت خرید برق را افزایش دهد تا برای سرمایه‌گذاران به صرفه باشد.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک ظرفیت شهرک صنعتی فریدن با ۲۴ میلیارد تومان اعتبار تکمیل خواهد شد، افزود: این مرکز ظرفیت ۲۰۰ مگاواتی داشته که از ۱۵ سال گذشته تاکنون بلااستفاده مانده است.
قاضی عسگر با بیان اینکه راه‌اندازی کارخانه تولید ساعت در منطقه فریدن نیز در دستور کار است، افزود: راه‌اندازی شهرک صنعتی روستایی برای ایجاد ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی نیز باید هر چه زودتر افتتاح شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار