رییس امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: خط تلفنی ۱۵۷۰ نماد (نظام جامع مراقبت اجتماعی دانش آموزان)، طرحی جامع برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان است.
کد خبر: ۹۶۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 06 June 2021

مریم ژاله با اشاره به راه‌اندازی آزمایشی این خط تلفنی در استان افزود: این خط  به منظور  اجرای فراگیر و گسترده برنامه ملی نماد برای تسهیل و تسریع در پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان در زمینه خدمات راهنمایی مشاوره ای تخصص روان شناختی و مددکاری اجتماعی راه‌اندازی شده است.

وی اظهار داشت: این خط به‌دنبال تشکیل و شروع فعالیت کارگروه‌های مدیریت فوریت‌های روانی اجتماعی در ادارات سراسر استان با هدف ایجاد یک بازوی حمایتی و تخصصی در ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره و مداخلات به‌موقع و موثر به‌صورت آزمایشی فعالیت خود را در سه منطقه در استان آغاز کرده است.

رییس امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: این طرح پس از بررسی و تحلیل عملکرد این دوره آزمایشی از ابتدای تیر با ظرفیت بیشتر و فراگیرتر کل استان را پوشش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی مسائل تربیتی و فکری دانش آموزان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همواره به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم و اولویت‌های دستگاه تعلیم و تربیت مطرح است.

ژاله شبکه سازی ظرفیت های مشاوره‌ای، درمانی و مددکاری اجتماعی در آموزش و پرورش، کیفیت بخشی به خدمات با بهره گیری از متخصصان آموزش دیده در این برنامه، جامعیت بخشی به خدمات درمان و حمایت‌های اجتماعی مورد نیاز دانش آموزان از طریق رویکرد ائتلافی و سیستمی از جمله اهداف مهم این طرح است.

وی خدمات پیش بینی شده دراین طرح را شامل ارائه خدمات تلفنی مشاوره ای (تحصیلی، سازگاری، مسیر زندگی) ، هماهنگی و مداخله به‌هنگام در فوریت‌های روانی و اجتماعی، ارائه خدمات راهنمایی به خانواده‌ها و پاسخگویی به سووالات آنها، ارائه خدمات مددکاری اجتماعی، دریافت گزارش فوریتی تلفنی شامل خودکشی، خشونت، کودک آزاری، سوءاستفاده های جنسی، فرار، بدسرپرستی، فقر شدید، بی سرپرستی، بی سرپناهی، بزهکاری و مصرف مواد برشمرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار