نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تامین نیاز تولیدکنندگان و بازار‌های داخلی و ایجاد ارزش افزوده، اولویت اصلی دولت ما در موضوع تامین مواد اولیه خواهد بود.
کد خبر: ۹۶۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶ 06 June 2021

آقای محسن رضایی میرقائد در حاشیه ضبط برنامه تلویزیونی استانی خود در معاونت سیما در جمع خبرنگاران، افزود: مواد اولیه تولیدی کارخانجات ایران باید ابتدا وارد بازار داخلی شود تا با استفاده از آن‌ها بتوانیم محصولات نهایی و با ارزش افزوده بالا را تولید کنیم.

وی افزود: هم اکنون مواد اولیه بسیاری از جمله فولاد، مواد اولیه تولیدی پتروشیمی‌ها و سایر کالا‌های مورد نیاز کارخانجات داخلی بدون ارتباط با صنایع کشور به خارج صادر می‌شود، اما باید زنجیره ارزش افزوده را در صنایع مهم و راهبردی از جمله کشاورزی، معدن و بخش‌های مختلف صنعت ایجاد کرد تا ابتدا صنعت داخلی و تولید کشور تغذیه شود و سپس مازاد آن به خارج صادر گردد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ افزود: مسئله دوم و مهم در این بخش دلال‌ها و مافیای دلالی در کشور است که تلاش می‌کنند مواد اولیه را از واحد‌های تولیدی گرفته و با ثبت شرکت‌های جعلی به فروش برسانند و نه مالیاتی می‌پردازند و نه زنجیره ارزش افزوده را طی می‌کنند که باید با انضباط بخشی اقتصادی در همه رشته‌ها و نظارت ناظران از سوءاستفاده‌ها در این بخش جلوگیری خواهد شد.

آقای رضایی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: دولت ما دولت اقدام و تحول است و برای آبادی ایران اسلامی از همه ایرانیان اعم از داخل و خارج کشور، اقوام مختلف و اقلیت‌ها و جریان‌های سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا و مستقل، دولت ما در خدمت هر فرد شایسته‌ای است که بتواند کاری انجام دهد.

وی افزود: در این راه بجز افرادی که در فساد‌های بزرگ دست داشتند از شایستگان این دولت و دولت‌های قبلی هم استفاده خواهیم کرد چراکه اساس ما شایسته سالاری است و از همه برای آبادی ایران اسلامی استفاده خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار