مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان در مجمع سالیانه هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: می توان از ظرفیت علمی در حوزه های مختلف علوم ورزشی در بهبود و رشد عملکرد ورزشکاران استفاده کرد.
کد خبر: ۹۶۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳ 09 June 2021

به گفته سیدمحمد طباطبایی سند توسعه ورزش استان بر اساس ۲ موضوع مورد اشاره تدوین شده است تا دورنمای فعالیت‌ها و چگونگی دستیابی به نتایج مثبت و موفقیت‌ها مشخص شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه بکارگیری علم ورزش و استفاده از پایان نامه‌های تخصصی ورزشی ضروریست اضافه کرد: فعالیت‌های مثبت هیات پزشکی ورزشی در منطقه بر مبنای کارهای علمی پیش می‌رود و نقش موثری در پیشرفت ورزش از بُعد کیفی و کمی داشته است.

طباطبایی با اشاره به اینکه شیوع کرونا تاثیر مُخربی بر ورزش داشته است اذعان کرد:  در پرتو اقدامات مناسب هیات پزشکی ورزشی در مقایسه با سایر استان‌ها، کمترین تبعات ناشی از شیوع ویروس در بین ورزشکاران را شاهد بوده ایم. 

در ادامه رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: به دنبال تعامل با فدراسیون فوتبال و مرکز ایفمارک هستیم تاعلاوه بر صرفه جویی در هزینه تیم ها از تمام ظرفیت استانها نیز استفاده کنیم.

غلامرضا نوروزی اضافه کرد: درست است که فدراسیون پزشکی ورزشی مدالی کسب نمی کند، اما در کسب مدال ورزشکاران رشته های مختلف سهیم است.

وی تاکید کرد: افراد متخصص در حوزه های تغذیه، روان شناسی، آسیب، حرکات اصلاحی و ... همگی در رشد و پیشرفت عملکرد ورزشکاران موثر هستند.

در ادامه این جلسه رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان از ارائه طرح نسخه سبز ویژه سالمندان و بیماران خاص به صورت پایلوت در استان اصفهان خبر داد.

احمد باقری مقدم افزود: برای نخستین بار گشت سیار بازرسی اماکن ورزشی برای نظارت بر اماکن ورزشی راه اندازی شد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار