نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که از دیپلماسی کاغذی فاصله خواهیم گرفت و دولت ما دولت اقدام و عمل خواهد بود، گفت:دیپلماسی اقتصادی تقویت می شود.
کد خبر: ۹۶۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹ 09 June 2021

محسن رضایی در مورد مشکل ایران درباره صادرات گفت: حدود ۲۰ سال است که آشنایی با این موضوع دارم و آگاهی دارم که تجارت حلقه مفقوده اقتصاد ایران است.
وی افزود: برنامه ما در دولت آینده این است که تجارت و صادرات را از کشورهای همسایه مان آغاز خواهیم کرد ما ۱۶ استان مرزی داریم و ۱۵ همسایه که دارای درآمدهای خوب هستند داریم. ماموریت تجارت مرزی را به تمام استان‌های مرزی می دهیم.
رضایی با اشاره به وجود هشت منطقه آزاد  و ۱۲ منطقه ویژه که در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است در کشور گفت: مسئله صادرات شامل تولید و کیفیت تولید حمل و نقل است، تجارت  از مهمترین نکته ها است  که دولت‌های قبل از آن غفلت کردند.  دولت نفت را می‌فروشد و دلار مفت و مجانی خرج می کند و بقیه کشور را رها کرده اند و تجارت که مهم ترین قسمت کشور است را فراموش کرده است.
وی گفت: تجارت دولت من در آینده نه  تنها در بخش دولتی  در بخش خصوصی ادامه می‌دهد و از صدور بخشنامه های سریع و بدون مطالعه جلوگیری خواهیم کرده و  ثبات صادرات و واردات را توجه خواهیم کرد.
رضایی گفت: تجارت ایران به عنوان یکی از محورهای بزرگ اقتصاد ملی در منطقه و در سایر ملل دیگر توسعه خواهیم داد. نباید تجارت محدود به سه کشور باشد. همچنین نباید  تنها مواد خام صادر کنیم و کالاهای گران وارد کنیم. در حالی که ما می توانیم خودمان تولید کننده باشیم.
 رضایی با بیان این که  دنبال یافتن بازارهای جدید خواهیم بود، گفت: این نوع تجارتی که هم اکنون انجام می‌شود ضد تولید ملی است، تجارتی را در کشور آغاز خواهیم کرد که تقویت کننده تولید ملی خواهد بود.
نامزده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی تقویت خواهد شد، گفت:  در تمام سفارت ها ایران در خارج از کشور، رایزنی‌های اقتصادی متبحر می گذاریم تا تنها به دنبال بازاریابی اقتصادی باشند، از دیپلماسی کاغذی فاصله خواهیم گرفت و دولت ما دولت اقدام و عمل خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار