مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان اعلام کرد: هم اکنون ۸۹ درصد مطب پزشکان، ۹۶ درصد مراکز شامل داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویربرداری، ۷۷ درصد درمانگاه‌های دولتی و خصوصی غیردانشگاهی و خیریه، ۹۵ درصد بیمارستان‌ها و ۱۰۰ درصد بیمارستان‌های دولتی در استان به سامانه نسخه الکترونیک متصل شده اند.
کد خبر: ۹۷۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱ 13 June 2021

حسین بانک در نشست بررسی مشکلات نسخه نویسی الکترونیک که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: براساس تکالیف قانون برنامه ششم توسعه و تبصره‌های بودجه سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نسخه الکترونیک تکلیف و پرداخت‌ها منوط به ارسال نسخه الکترونیک شده و غیر از این شکل پرداخت، دخل و تصرف در اموال دولتی قلمداد شده است، بنابراین اجرای نسخه الکترونیک برای سازمان های بیمه گر تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه در این شرایط و در فرصت کمی که اجرای نسخه الکترونیکی را در استان اصفهان شروع کردیم، اقدامات انجام شده جای قدردانی دارد، گفت: قرار بود نسخه الکترونیک در بستر سپاس انجام شود و شروع به نوشتن برنامه ای خاص کردیم، اما در نهایت قرار شد در استان اصفهان نیز از همان مسیری که در کشور انجام می شود، دنبال شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان افزود: هم اکنون ۸۹ درصد مطب پزشکان، ۹۶ درصد مراکز شامل داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویربرداری، ۷۷ درصد درمانگاه‌های دولتی و خصوصی غیردانشگاهی و خیریه، ۹۵ درصد بیمارستان‌ها و ۱۰۰ درصد بیمارستان‌های دولتی در استان به سامانه نسخه الکترونیک متصل شده‌اند.

وی با یادآوری اینکه این مراکز نسخه الکترونیک ارسال می کنند، اما نسخه نویسی الکترونیک درصد پایینی دارد، گفت: استان اصفهان نسبت به کشور در میانه های جدول قرار دارد، درحالی که هدف اصلی نسخه نویسی الکترونیک است، اما نسبت به کل کشور و انتظاراتی که از استان اصفهان وجود دارد پایین هستیم و امیدواریم این آمار بهتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار