مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: بخشی از چالش‌ها و مشکلات صنایع و کارفرمایان این استان را می‌توان با مشارکت کارآفرینان حل کرد.
کد خبر: ۹۷۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰ 14 June 2021

کامران کلانی مهابادی با بیان اینکه اصفهان به‌عنوان صنعتی‌ترین استان کشور محسوب می‌شود اضافه کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات صنایع به راحتی با همکاری و هم افزایی قابل حل است و بر اساس بررسی و تجربه شخصی، تنها در برهه‌هایی موفق بودیم که هم افزایی کردیم.

وی تاکید کرد: کانون کارآفرینی باید این مسائل و مشکلات را شناسایی و در قالب یک سری رویدادهای تقاضا محور استارتاپی حل کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: منابع مالی برای اجرای این طرح‌ها هم موجود است و صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق کارآفرینی امید آمادگی کمک به این طرح ها را دارند.

به گفته وی، این مسائل را در قالب رویدادهایی هم می‌توان بررسی کرد و به‌عنوان مثال راه حل مشکلات صنایع فلزی را با فراخوان و مشارکت ایده‌های نو و جدید افراد متخصص از طریق فضای مجازی فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط گیری مستمر و موثر با همه ارکانی که به نوعی در توسعه کارآفرینی نقش دارند از جمله دفاتر یا کانون‌های کارآفرینی سایر استان‌ها، دستگاههای دولتی، وزارتخانه تعاون کار و رفاه اجتماعی می‌تواند در این راه به کارفرمایان استان اصفهان کمک کنند.  

کلانی بیان کرد: مطالعات گسترده‌ای در زمینه شناسایی مزایای نسبی در استان انجام شده و به‌عنوان مثال طرح اصلاح الگوی کشت در اصفهان با مشارکت بخش خصوصی و مرکز تحقیقات بخش کشاورزی تدوین شده و پیشران‌های توسعه هم توسط سازمان برنامه در هفت منطقه در حوزه های شهری و روستایی این استان مشخص شده است که بخشی از این برنامه‌ها به‌صورت مطالعات انجام شده و باید از طریق همکاری و هم افزایی با دستگاه‌های مختلف به آن دست پیدا کرد.

وی افزود: کارآفرینی تنها به معنا و مترادف ایجاد اشتغال نیست اما با تقویت حوزه کارآفرینی می‌توان بخشی از مشکل اشتغال استان را حل کرد.

آیین نامه احراز مشاغل سخت و زیان آور به کارفرماها لطمه وارد می‌کند 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: آیین نامه بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور در وضعیت موجود به کارفرماها لطمه وارد می‌کند.   

وی اظهار داشت: ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه به کارفرمایان کمک بزرگی به آنها می‌کند.

کلانی ادامه داد: بعضی مواقع در قالب یک گزارش نیمه کارشناسی ضعیف یا در سطح متوسط، ۱۰ شغل را در یک کارخانه سخت و زیان آور اعلام می‌کنیم و پس از آن کارفرما باید تا سالان سال تاوان این مساله را به صندوق تامین اجتماعی بپردازد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه باید به کارفرمایان کمک کنیم افزود: اتاق بازرگانی،  صنایع، معادن و کشاورزی استان با ارائه آموزش به کارفرمایان و دادن یک سری اطلاعات به این افراد در هنگام مراجعه تیم اندازه گیری کننده عوامل زیان آور در محل،از ضرر بی‌جهت آنها جلوگیری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار