نیروگاه ۲۶۰ کیلو واتی میدان مرکزی میوه و تره‌بار در اصفهان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۷۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸ 04 July 2021

نیروگاه خورشیدی ۲۶۰ کیلوواتی میدان میوه و تره بار اصفهان روز یکشنبه با هدف بهره گیری هرچه بیشتر از انرژی‌های تجدید پذیر راه اندازی شد.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در آئین افتتاح تالار ۲۵ میدان مرکزی میوه و تره بار، احداث نیروگاه ۲۶۰ کیلوواتی خورشیدی و دیگر پروژه‌های عمرانی و خدماتی سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با هزینه‌ای بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال گفت: اگر هر سال بر روی سقف تالارهای میدان پنل‌های خورشیدی نصب شود در آینده می‌توان نیروگاه شش مگاواتی را در میدان مرکزی میوه و تره بار ایجاد کرد که امکان تولید سالانه ۵۵۰ هزار کیلووات ساعت برق را دارد.

محمد مجیری با اشاره به احداث نیروگاه خورشیدی بر روی سقف تالار ۲۵ میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: این نیروگاه ۲۶۰ کیلوواتی به عنوان نخستین نیروگاه خورشیدی برای اولین بار در کشور بر روی سقف تالار ۲۶ ایجاد شده است.

وی ادامه داد: امروز عملیات عمرانی تالار ۲۳ به عنوان بارانداز شیلات در مرکز کشور آغاز می‌شود که برای احداث آن ۲۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مجیری خاطرنشان کرد: امروز ۳۲ میلیارد تومان پروژه افتتاح و عملیات عمرانی ۵۵ میلیارد تومان پروژه دیگر نیز آغاز شده است.

این نیروگاه به عنوان نخستین نیروگاه خورشیدی روی بام یک مرکز بزرگ خدماتی شهرداری در سطح کشور، بر روی سقف تالار ۲۶ میدان میوه و تره بار این کلانشهر ایجاد شده است.

نیروگاه مورد اشاره می‌تواند برق هشت هزار و ۵۰۰ پایه روشنایی را در روز تأمین کند، همچنین بازگشت سرمایه ایجاد این نیروگاه‌ خورشیدی چهار سال اعلام شده است و با استفاده از آن معادل ۶۱ هزار لیتر بنزین در سال صرفه‌جویی می‌شود.

به همراه این پروژه عملیات عمرانی تالار ۲۳ این میدان به عنوان بارانداز شیلات در مرکز کشور آغاز  و افتتاح تالار شماره ۲۵ این میدان افتتاح شد.

مسقف کردن محوطه عرضه سبزی میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان با متراژ چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع دیگر پروژه امروز بود.

شهردار اصفهان در این مراسم گفت: در این دوره مدیریت شهری توجه به انرژی خورشیدی مورد توجه قرار گرفته است، به طوری که شورای اسلامی شهر در راستای استفاده از انرژی‌های خورشیدی مصوبات خوبی داشته و امروز نیز شاهد فضایی هستیم که ۲۶۰ کیلووات به ظرفیت‌های قبل اضافه می‌کند.

قدرت الله نوروزی تصریح کرد: تا چند سال پیش ۲۴۰ کیلووات در ساعت انرژی خورشیدی به تولید انرژی در شهر می‌پرداخت که امروز این عدد به ۶۰۰ رسیده است، بنابراین استفاده از نیروی خورشیدی مسئله مهمی است که هیچ گاه نباید اهمیت آن را دریغ کرد.

وی از افتتاح بازار بین المللی گل و گیاه ارغوان در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد پروژه‌ها مقرر شد فاصله زمانی بین اعیاد را به روزهای تقویم خدمت به مردم تبدیل کنیم تا هر روز شاهد افتتاح پروژه‌ها باشیم و خدمات برای بهره برداری بهینه در اختیار مردم قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار