بابک ربیعی رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اهواز در گفت‌وگویی، اهم اقدامات صورت گرفته در این سازمان را در راستای کسب رضایتمندی عمومی شهروندان اهوازی، تشریح کرد.
کد خبر: ۹۷۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷ 04 July 2021

بابک ربیعی رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اهواز در گفت‌وگویی، اهم اقدامات صورت گرفته در این سازمان را در راستای کسب رضایتمندی عمومی شهروندان اهوازی، تشریح کرد.
ربیعی در خصوص ساماندهی مشاغل مزاحم به عنوان مطالبه اصلی مردم اهواز و تاکید شهردار اهواز، گفت: پیامدهای توسعه شهرنشینی از جمله آلودگی آب و هوا و محیط‌ زیست شهری تهدیدی جدی برای سلامتی و ایمنی ساکنان شهرها است. امروزه، مناطق شهری به عنوان کانون‌های جمعیتی و فعالیت‌های اقتصادی، با تمرکز بالای واحدهای آلاینده محیط‌ زیست مواجه شده‌اند، به طوری که موقعیت مکانی نامناسب و انواع آلودگی‌های ناشی از مشاغل مختلف در شهرهای بزرگ ماننداهواز، سلامت و آرامش شهروندان را مورد تهدید جدی قرار داده است.
ربیعی ادامه داد: واحدها و مشاغلی که نوع فعالیت و مهم‌تر از آن، موقعیت و نحوه مدیریت آن‌ها عامل ایجاد آلودگی و مزاحمت است بنابراین شناسایی و ساماندهی مناسب مشاغل آلاینده و مزاحم، موضوعی مهم در مدیریت شهری است.
وی افزود: بر همین اساس با تاکید شهردار اهواز، پروژه‌هایی طراحی شده که در مراحل مطالعاتی می‌باشند که از جمله می‌توان به بازار بزرگ ماهی‌فروشان، مجتمع تیرچه و بلوک و مجتمع صنوف خدماتی اشاره کرد.
ربیعی در ادامه گفت: فاز دوم مجتمع علامه با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، مجتمع بنکداران غرب با ۵۰ درصد پیشرفت، فاز دوم مجتمع آهن‌فروشان با ۴۵ درصد پیشرفت و مجتمع مصالح‌فروشان غرب با ۴۰ درصد پیشرفت در حال احداث می‌باشند .
رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اهوازبا تاکید بر اقدامات مشارکتی و تعامل سازنده با اصناف جهت ساماندهی مشاغل گفت: ساماندهی مشاغل مزاحم شهری اقدامی سلبی نیست بلکه می‌توان از طریق گفتگو و تعامل و مشارکت‌جویی اهداف را دنبال کرد.
ربیعی با اعلام خبر رفع سد معبر و مزاحمت‌های دستفروشان و وانت بارها گفت: این طرح با نظارت عالیه سازمان توسط عوامل واحد پیشگیری و مقابله با تخلفات شهری اجرا می شود .
ربیعی اضافه کرد: این طرح به طور مستمر و مداوم جهت جلب رضایت شهروندان ادامه خواهد داشت.
ربیعی استمرار در حل مشکل سد معبر را ضروری دانست و افزود: برای رفع معضل سد معبر در سطح شهر لازم است در کنار برخورد قاطعانه استمرار را نیز در دستور کار داشته باشیم تا این مهم نهادینه شود.
رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری با اشاره به قانون شهرداری‌ها در خصوص ممنوعیت سد معبر بیان کرد: اجرای قانون سد معبر ضمن تامین و حفظ حقوق شهروندان سبب زیبایی معابر سطح شهر و نیز آرامش و آسایش آنان می‌باشد.
بابک ربیعی با اشاره به عرضه وکشتار غیرمجاز دام در برخی از مناطق شهر اهواز اظهار داشت: با توجه به خطراتی که این نوع از عرضه گوشت دام برای سلامت شهروندان به همراه دارد، در راستای حفظ حقوق عامه، به عرضه‌کنندگان غیر مجاز دام در ابتدا اخطار داده شد که نسبت به انتقال دام خود به مراکز مجاز اقدام نمایند و در صورت عدم رعایت قوانین و عدم تمکین سازمان ساماندهی در چارچوب قوانین با ان‌ها برخورد خواهد کرد.
وی گفت : در راستای حفظ بهداشت محیطی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، از هرگونه عرضه غیرمجاز و ذبح غیر بهداشتی دام در محدوده‌ی شهری جلوگیری می‌شود.
ربیعی در ادامه گفت : با توجه به تشدید فعالیت‌های گشت‌زنی اکیپ‌های اجراییات در سطح شهر پس از اخطار به واحد‌های متخلف در صورت عدم جمع‌آوری دام توسط صاحبان آن‌ها، سازمان اقدام به جمع‌آوری دام خواهد نمود و آن‌ها را به کشتارگاه منتقل خواهند کرد.
رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اهواز به ساماندهی ون فودها اشاره‌ داشت و گفت: اگرچه فعالیت این صنف در سایر شهرها بدون مجوز در حال انجام است اما در اهواز طی مصوبات شورای شهر مکان‌هایی برای فعالیت این صنف جانمایی شده است و به زودی به فعالیت مشغول خواهند شد.
بابک ربیعی با اشاره به طرح توسعه و ‌تکمیل و احداث نیم فاز دوم میدان مرکزی الغدیر گفت: این طرح با هدف بهبود وضعیت ترافیکی میدان، کنترل قیمت میوه و تره‌بار و حذف واسطه ها با مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی در ادامه گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ظرفیت میدان الغدیر به میزان ۳۹ غرفه افزایش پیدا کرده و روند خدمت رسانی به شهروندان با سهولت و دقت بیشترب پیگیری می‌شود .
رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی در خصوص جمع‌آوری کیوسک‌های غیر مجاز در سطح شهر گفت: این کیوسک‌ها بدون هماهنگی با شهرداری و اخذ مجوزهای قانونی جانمايی شده بودند که سازمان با استناد به بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، طرح جمع‌آوری و ساماندهی کیوسک‌هایی که موجب بروز سد معبر، ایجاد مزاحمت برای ساکنان محل و یا مخالف اصول بهداشتی می‌باشد، اقدام به جمع‌آوری این کیوسک‌ها می‌کند.
بابک ربیعی با اشاره به راه‌‎اندازی روستا بازار با همکاری جهاد کشاورزی استان گفت: به منظور کاهش فاصله قیمت محصولات کشاورزی از تولید تا مصرف، حذف واسطه های غیر ضرور و ایجاد رقابت در بازار این سازمان، زمينى به مساحت ٣٠٠ متر مربع با سازه سبك که مراحل زير سازى آن انجام شده است را جهت عرضه این محصولات در نظر گرفته است تا تولید کنندگان محصولات کشاورزی بتوانند محصولات خود را به طور مستقیم و با هزینه تمام شده کمتر به مردم عرضه کنند.
بابک ربیعی از راه‌اندازی جمعه بازار صنایع‌دستی با هدف رونق فروش و معرفی هنرهای سنتی استان خوزستان خبر داد و گفت: بازارچه‌های صنایع دستی سبب می‌شود تا صنایع دستی به جایگاه واقعی خود دست پیدا کرده و کالاهای تولیدی بدون واسطه با قیمت واقعی به دست مصرف کننده برسد.
ربیعی در ادامه تصریح کرد: نبود بازار فروش مناسب و مشخص برای صنایع دستی، سبب رکود این صنایع شده و وجود بازارچه تخصصی و جمعه‌بازار صنایع دستی می‌تواند رونقی دوباره در صنایع دستی اهواز به وجود آورد.
رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اهواز از افتتاح هایپر مارکت کیانشهر تا پایان تیرماه خبر داد و گفت: این بازار که در منطقه کیانشهر واقع شده، به مناسبت عید سعید قربان به بهره‌برداری می‌رسد.
بابک ربیعی با اشاره به این‌که عملیات اجرایی هایپر کیانشهر به پایان رسیده است، افزود: عملیات عمرانی بازار تکمیل و در حال حاضر تجهیز بازار در دست اجرا است که تا عید سعید قربان تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید.
وی در پایان از برگزاری مزایده بازارچه‌ها، راه اندازی بازار گل و گیاه،شناسنامه‌دار کردن دستفروشان هسته مرکزی شهر ،برگزاری جلسات با فرمانده نیروی انتظامی و هم افزایی دستگاه های خدمت رسانی جهت رفع معضل سدمعبر ،توزیع شکر و مرغ دولتی با همکاری سازمان صمت و توزیع ماسک رایگان در بین دستفروشان و بازارچه ها به عنوان اقدامات انجام شده در این سازمان برای خدمترسانی بهتر به شهروندان اهوازی خبر داد.

برچسب ها: بابک ربیعی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار