شرکتی دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
شرکتی دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نرم افزار مدارس همکلاسی را طراحی و تولید کرد.
کد خبر: ۹۷۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵ 04 July 2021

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، سامانه‌ی همکلاسی، یک نرم افزار مدیریت مدارس است که همه‌ی نیاز‌های آموزشی و مدیریتی مدارس را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و کلاس آنلاین، آزمون آنلاین، سیستم مدیریت حضور و غیاب، بخش‌هایی از این سامانه هستند.
این نرم‌افزار دانش‌بنیان ایرانی، از تعدادی زیرسیستم تشکیل شده که هر کدام، مدیریت بخشی از فرایند‌های مدرسه را برعهده دارند.
زمان‌بندی هر درس، از قبل به وسیله مدیر یا کادر مدرسه در سامانه وارد شده و کلاس‌های آنلاین، به شکل خودکار طبق برنامه‌ریزی شروع می‌شوند؛ سپس معلم و دانش‌آموزان با یک کلیک وارد کلاس درس خود شده و آموزگار شروع به تدریس می‌کند، به سادگی با دانش آموزان صحبت می‌کند و حتی به راحتی می‌تواند تصویر خود یا صفحه نمایش کامپیوترش را با دانش‌آموزان به اشتراک بگذارد.
دانش‌آموزان هم می‌توانند با استفاده از پیام‌های متنی، صوتی یا تصویری با معلم خود و بقیه‌ی همکلاسی‌هایشان صحبت کرده و در بحث و گفتگوی کلاس شرکت کنند.
شرکت راهبرد رایانه رستاک (صاحب امتیاز نرم‌افزار همکلاسی) از سال ۱۳۹۰ و با هدف توسعه‌ی فناوری اطلاعات در مدارس کشور، فعالیت خود را در شهرک عملی و تحقیقاتی اصفهان، آغاز کرد و می‌توان نرم‌افزار همکلاسی را یکی از کامل‌ترین نرم‌افزار‌های این حوزه به حساب آورد.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان مؤسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ با هدف حمایت و هدایت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان آغاز کرد و اکنون بیش از ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور با اشتغال بیش از هفت هزار دانش‌آموخته دانشگاهی در آن مستقر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار