کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از افزایش یک تا دو درجه‌ای دمای هوای استان در ۲۴ ساعت آینده خبر داد.
کد خبر: ۹۸۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹ 22 July 2021

محمدرضا رفیعی افزود: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعت امروز ۳۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما در خنک‌ترین ساعت فردا ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت آینده، چوپانان با ۴۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بویین و میاندشت با ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شوند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جو پایدار بر روی استان در سه روز آینده است و  بر این اساس در بیشتر مناطق استان آسمان کمی تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و در بعد از ظهرها وزش باد به نسبت  شدید پیش بینی می‌شود.

وی، برای کلانشهر اصفهان در روز جمعه (فردا)، هوای کمی ابری و غبار صبحگاهی، در بعداز ظهر گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید و برای روز شنبه، هوای صاف تا قسمتی ابری و غبار صبحگاهی و از بعدازظهر گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش بینی کرد.

همچنین هواشناسی اصفهان به کشاورزان توصیه کرد تا نسبت به تنظیم زمان آبیاری مزارع و باغ‌های خود در ساعات خنک روز اقدام کنند و آبیاری بارانی و عملیات محلول پاشی زمین‌هایشان را در ساعات آرام روز انجام دهند.

همچنین با توجه به فراهم بودن شرایط وقوع حریق به گردشگران، روستاییان و مرتعداران توصیه شد تا از روشن کردن آتش در عرصه منابع طبیعی استان جدا خودداری کنند و در صورت مشاهده حریق، مراتب را با تلفن شبانه روزی رایگان ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار