رییس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان گفت: حوزه‌های آزمون سراسری مقطع کارشناسی ارشد در این استان به‌منظور رعایت هرچه بهتر و بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی ۳۰ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۹۸۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ 25 July 2021

آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ ششم تا هشتم مرداد امسال در کشور برگزار می‌شود.

محمد رضا ایروانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد در استان اصفهان در ۱۰ شهر و ۱۷ حوزه امتحانی برگزار می‌شود درحالیکه در سال گذشته این آزمون در پنج شهر و ۱۳ حوزه برگزار شد.

وی با اشاره به ثبت نام ۵۲ هزار و ۴۰۰ داوطلب در آزمون سراسری کارشناسی ارشد در استان اصفهان، اظهار داشت: ۵۶.۳ درصد آنها زن و ۴۳.۷ درصد مرد هستند و مجموع داوطلبان نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش دارد.

ایروانی با بیان اینکه آزمون سراسری کارشناسی ارشد در کلانشهر اصفهان در حوزه های امتحانی دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان، غیر انتفاعی شهید اشرفی اصفهانی، آزاد اصفهان (خوراسگان) و معارف، قرآن و عترت با حضور ۲۵ هزار و ۸۴۷ داوطلب برگزار می‌شود، افزود: ۵۶.۶۵ درصد این داوطلبان زن و ۴۳.۳۵ درصد مرد هستند.

وی با اشاره به اینکه سایر حوزه های امتحانی در شهرستان‌های خمینی شهر، شاهین شهر و میمه، شهرضا، فلاورجان، لنجان، مبارکه، نجف آباد، گلپایگان و کاشان مستقر است، خاطرنشان کرد: امسال آزمون سراسری کارشناسی ارشد در استان اصفهان در ۱۳۱ کد رشته برگزار خواهد شد.

رییس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان با تاکید بر رعایت دستورهای بهداشتی در همه حوزه‌های آزمون کارشناسی ارشد در استان، تصریح کرد: دانشگاه اصفهان بر اساس نظرسنجی صورت گرفته توسط سازمان سنجش در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در سال جاری رتبه نخست را در بین یکهزار و ۹ حوزه در کشور از نظر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کسب کرد.

به گفته وی در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها که تیر امسال برگزار شد در استان اصفهان هیچ داوطلبی که در خوداظهاری از ابتلا به کرونا خبر داده باشد در شهر اصفهان نداشتیم اما سازمان سنجش ۶ داوطلب مشکوک به کرونا را بر اساس استعلام کد ملی آنها در سامانه ماسک شناسایی کرد که آنها در مکانی مجزا از سایر داوطلبان در آزمون شرکت کردند.

ایروانی با بیان اینکه این کار در آزمون کارشناسی ارشد نیز انجام می‌شود، توضیح داد: سازمان سنجش، کد ملی داوطلبان را به وزارت بهداشت و سامانه ماسک اعلام می‌کند و اگر آنها یا یکی از وابستگان درجه یک در ۲۰ روز منتهی به آزمون به کووید ۱۹ مبتلا شده بودند به عنوان داوطلبان مشکوک به کرونا معرفی می‌شوند و باید در مکانی جدا از سایر داوطلبان در آزمون شرکت کنند.

رییس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان به داوطلبان توصیه کرد تا تحت تاثیر ادعاهای غیر واقعی و نادرست برخی از شبکه‌های اجتماعی درباره برگزاری آزمون سراسری قرار نگیرند و همچنین از خانواده‌های آنها خواست تا از تجمع در کنار حوزه های آزمون پرهیز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار