معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حدود ۹۹ درصد از دریافت‌کنندگان ۲ دز واکسن کرونا در این استان تاکنون به ویروس کرونا مبتلا نشدند .
کد خبر: ۹۸۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹ 26 July 2021

کمال حیدری در مراسم آغاز به کار ششمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) افزود: تاکنون حدود ۵۰۰ هزار دز واکسن کرونا در استان اصفهان تزریق شده است و بر اساس مطالعات صورت گرفته تاکنون از بین افرادی که ۲ دز را دریافت کردند فقط حدود ۱.۲ درصد آنها به کرونا مبتلا شدند.

وی با بیان اینکه انتظار داریم ۲ هفته پس از دریافت دومین دز واکسن کرونا، ایمنی در برابر ویروس کرونا ایجاد شود، اظهار داشت: همچنین بررسی‌های انجام شده نشان داد که از میان افرادی که ۲ دز واکسن کرونا را در اصفهان دریافت کردند فقط ۰.۳۳ درصد آنها بستری شدند و ۰.۱ درصد آنها فوت کردند.

حیدری با تاکید بر اینکه این آمار از دستاوردهای واکسیناسیون کروناست، تصریح کرد: در واکسیناسیون کرونا ابتدا کادر درمان و سپس سالمندان و بیماران خاص واکسینه شدند اما  حدود ۳۰ درصد سالمندان بالای ۷۰ سال برای دریافت واکسن مراجعه نکردند.

وی با اشاره به اینکه ۳۳ درصد افراد بالای ۶۰ سال در استان اصفهان برای دریافت واکسن کرونا مراجعه نکردند، اضافه کرد: در زمان حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۵۸ سال انجام می‌شود و در صدد هستیم از هفته آینده واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال و همچنین تعدادی از معلمان در استان انجام شود.

حیدری با بیان اینکه دوران کرونا به آموزش و پرورش آسیب زد و کودکان و نوجوانان در مدارس حضور نداشتند، گفت: تلاش می کنیم تا با برنامه ریزی برای واکسیناسیون معلمان، دانشجویان و طلاب زمینه حضور آنها در محیط آموزشی را از مهر امسال فراهم کنیم.

رییس مرکز بهداشت اصفهان با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود واکسیناسیون سایر گروه‌ها مانند رانندگان نیز به سرعت تا ۲ ماه آینده انجام شود، اظهار داشت: در زمان حاضر روزانه فقط ۶ هزار دز واکسن کرونا در مرکز تجمیعی پل شهرستان اصفهان در ۲۵ جایگاه (لاین) تزریق می‌شود.

حیدری با تاکید بر اینکه در زمان حاضر هیچ راهی جز واکسیناسیون برای مقابله با کرونا نداریم، افزود: امیدواریم تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون با همکاری نهادهایی مانند شهرداری، سپاه و آموزش و پرورش بیشتر شود.

رییس مرکز بهداشت استان اصفهان با تاکید بر لزوم همراهی همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها در واکسیناسیون کرونا، خاطرنشان کرد: اصفهان درزمینه واکسیناسیون کرونا در کشور اول است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم رعایت دستورهای بهداشتی خاطرنشان کرد: به طور تقریبی همه بیمارستان‌های ما از بیماران کرونایی اشباع شده و آمار روز به روز در حال افزایش بوده و حتی ثابت نشده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار