مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با پیش بینی اینکه به دلیل شرایط موجود تا پایان این هفته خاموشی ها در بخش خانگی ادامه خواهد داشت، گفت: پیش از این برنامه خاموشی در بخش خانگی حذف شده بود، اما به دلیل افزایش سراسری مصرف برق و وورد رله های فرکانسی شاهد قطع برق در بخش خانگی شدیم.
کد خبر: ۹۸۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ 27 July 2021

مرسل صالحی با اشاره به موج جدید خاموشی ها در اصفهان طی دو روز گذشته، اظهار کرد: دلیل این خاموشی ها بالا رفتن دمای هواست که موجب افزایش مصرف شده است و با توجه به اینکه شبکه برق به صورت گسترده در کل کشور مدیریت می شود، برای توازن تولید و مصرف نیاز به خاموشی داریم.

وی با بیان اینکه جهت توازن تولید و مصرف، برای جلوگیری از فعالیت رله های فرکانسی خاموشی ها اتفاق می افتد، تاکید کرد: طی دو روز گذشته با افزایش مصرف برق، رله های فرکانسی وارد مدار شدند که این اتفاق موجب خاموشی های سراسری شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان تاکید کرد: خاموشی های دو روز گذشته طبق برنامه زمان بندی نبود و با وارد مدار شدن رله های فرکانسی، برق مشترکین قطع شد.

وی با تاکید بر اینکه سعی بر این داشتیم که دیگر در بخش خانگی دچار خاموشی نشویم، گفت: با توجه به اینکه رله های فرکانسی به صورت خودکار وارد مدار شدند و احتمال می رفت شبکه دچار فروپاشی شود و از ظهر روز گذشته قطع دو ساعته برق را مطابق برنامه زمان بندی آغاز کردیم.

صالحی درباره گلایه مشترکین خانگی نسبت به اینکه خاموشی ها مطابق برنامه زمان بندی نبوده است، گفت: روز یکشنبه و دوشنبه خاموشی ها مطابق برنامه نبوده و رله های فرکانسی وارد عمل شده اند.

وی افزود: روز گذشته سقف مصرف برق شهرستان اصفهان ۱۱۷۵ مگاوات بود و اگرچه اصفهان از این سقف تجاوز نکرد، اما با توجه به افزایش مصرف برق در شبکه سراسری و اینکه اصفهان شاهراه تبادل انرژی است، با افت فرکانس شبکه، برخی پست های اصفهان نیز از مدار خارج شدند، بنابراین ناچار شدیم براساس برنامه زمان بندی خاموشی در بخش خانگی داشته باشیم.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با پیش بینی اینکه به دلیل شرایط موجود تا پایان این هفته خاموشی ها در بخش خانگی ادامه خواهد داشت، گفت: با کاهش دمای هوا به طور قطع از میزان خاموشی ها کاسته می شود.

وی درباره به قطعی برق روز گذشته و خاموشی چهارراه ها، اظهار کرد: پیش از این طی هماهنگی با پلیس، اعلام کرده ایم که چهارراه های پرمخاطره خود را اعلام کنند تا پیش از خاموشی ها، شرکت توزیع برق به آنها پیامک دهد تا نیروهای پلیس در زمان قطعی برق در چهارراه ها برای کنترل ترافیک مستقر شوند.

صالحی با بیان اینکه پیش از این برنامه خاموشی در بخش خانگی حذف شده بود، گفت: متاسفانه به دلیل افزایش سراسری مصرف برق و وورد رله های فرکانسی شاهد قطعی برق در بخش خانگی شدیم، در حالیکه موضوع کنترل مصرف در بخش صنایع در حال اجرا بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار