کارگردان فیلم «شاید یک معجزه» با بیان اینکه تفکیک محلی جشنواره سبب ایجاد حس رقابت بین برگزار کنندگان و افزایش کیفیت برگزاری جشنواره می‌شود، گفت: ارائه تخصصی فیلمها حسن شاخص جشنواره فیلم نوجوان است که سبب افزایش آثار کاربردی ویژه این قشر می‌شود.
کد خبر: ۹۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰ 22 September 2015
کارگردان فیلم «شاید یک معجزه» با بیان اینکه تفکیک محلی جشنواره سبب ایجاد حس رقابت بین برگزار کنندگان و افزایش کیفیت برگزاری جشنواره می‌شود، گفت: ارائه تخصصی فیلمها حسن شاخص جشنواره فیلم نوجوان است که سبب افزایش آثار کاربردی ویژه این قشر می‌شود.

به گزارش تسنیم؛کرامت پورشهسواری  اظهار داشت: علی رغم نظرات موافق و مخالف در مورد تفکیک جشنواره فیلم کودک و نوجوان، این اقدام سبب تخصصی‌تر شدن جشنواره شده و شاهد نتایج خوبی از آن خواهیم بود.

پورشهسواری بیان کرد: در بسیاری از کارهای فرهنگی چه در حوزه مکتوب و تألیفات و چه در حوزه های دیداری و شنیداری از توجه به گروه سنی نوجوان غفلت شده در صورتی که به طور ویژه به کودک در این حوزه‌ها پرداخته شده است و چنانچه برنامه‌های تلویزیونی نیز مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرند در اکثر برنامه ها با نام کودک و نوجوان نیز برنامه مختص کودک است.

وی با تأکید بر اینکه نگاه جدی به نوجوان در این جشنواره مسئولان را به توجه بیشتر به این قشر وا می‌دارد، عنوان کرد: دنیا و دغدغه‌های کودک و نوجوان با هم متفاوت است و ذهن حساس نوجوانان نیازمند ساختاری جدید و به دنبال کسب تجربه است و بنابراین تفکیک موضوعی جشنواره نوجوان از کودک سبب تولید فیلمهای کاربردی می‌شود.

فعال سینمایی کشور گفت: من معتقدم تفکیک محلی جشنواره نیز در دو استان همدان و اصفهان ناخودآگاه سبب ایجاد حس رقابت در برگزارکنندگان جشنواره و در نهایت افزایش کیفیت جشنواره نسبت به دوره‌های پیشین می‌شود.

کارگردان فیلم «شاید یک معجزه» تصریح کرد: در این فیلم از ساختار کلیشه‌ای سینما فاصله گرفته‌ایم، ضمن اینکه این فیلم مختص خانواده‌ها بوده و هشدار خوبی برای آنها است تا در مورد اهمیت فرزندان و نقشی که در خانواده‌ها ایفا می‌کنند بپردازیم و در اکران‌های محدودی که در گذشته داشتیم حس برآمده از فیلم را در مخاطبان مشاهده کردیم.

وی مطرح کرد: هدف از ساخت فیلم ویژه نوجوان نباید تنها سرگرم کردن مخاطب باشد بلکه باید مفهوم، اثر و اطلاعاتی را به بیننده منتقل کند و برای او راهگشا باشد.

پورشهسواری در مورد داستان این فیلم ۸۲ دقیقه‌ای بیان کرد: لوکیشن این فیلم در تهران بوده و این داستان در رابطه با زندگی نوجوانان است که با توجه به ساختار پازل مانند خود از جاذبه خوبی برخوردار است.

وی بیان کرد: این فیلم داستان زندگی سه خانواده‌ای است که هر یک به دلیل برخی مشکلات با نوجوان خود درگیر هستند، ضمن اینکه در این فیلم به مخاطب القا می‌شود هر جا تدبیری توأم با عقلانیت وجود داشته باشد می‌توان رد پای خدا را در حل آن مسئله درک کرد.

پورشهسواری افزود: گره‌های پیش آمده و نحوه برخورد هر کدام از اعضای خانواده با آن، ضمن آفریدن فضایی پرالتهاب برای بیننده به نحوی طراحی شده که اورا برای چیدن پازل‌های این سه زندگی، ترغیب به همراهی کرده وذهن بیننده را برای منظم ساختن سکانسها به کمک می‌گیرد.

بازیگران و عوامل فیلم «شاید یک معجزه»

صالح میرزا آقایی، مریم کاویانی، عمار تفتی، آرام جعفری، اتابک نادری، آرزو افشار، رضا راد، هدایت الله سجادی، ملیکا پارسا، سیدسامان میرحسینی، محمد فرزانه، حامد دولت آبادی و غیره بازیگران اصلی این فیلم هستند.

سایر عوامل اصلی این فیلم عبارت است از: روح الله خوشکام «تهیه کننده»، حامد تصدیق مقدم « برنامه ریز ودستیار اول کارگردان»، بایرام فضلی ورضا محمدی «مدیران فیلمبرداری»، سید مهدی افتخاری «مدیر تولید»، مرتضی ضرابی «طراح گریم»، اشکان پورتاجی «صدابردار»، مرضیه آذری «منشی صحنه»، محمد صادقی «طراح صحنه ولباس»، علیرضا قدرتی«مدیر تدارکات»، مجتبی شیر محمدی «دستیار دوم کارگردان»، محمد داوطلب «دستیار اول فیلمبردار»، بهروز باقری «مدیر جلوه های ویژه بصری»، زهرا محمد زاده «عکاس» و بازیگران: صالح میرزاآقایی، مریم کاویانی، عمار تفتی، آرام جعفری، اتابک نادری، آرزو افشار، رضا راد، هدایت الله سجادی، ملیکا پارسا، سید سامان میرحسینی، محمد فرزانه، حامد دولت آبادی.

به گزارش تسنیم، بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان چهارم تا هشتم مهرماه در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار