فرمانده انتظامی اصفهان با اشاره به بررسی های کارشناسی حوادث ترافیکی امسال گفت: مصدومان تصادفات شهری امسال در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۹۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹ 10 September 2021

سردار محمدرضا میرحیدری افزود: ۲ هزار نفر  امسال در حوادث ترافیکی شهری استان اصفهان مجروح شدند که بی توجهی به جلو توسط رانندگان عامل اصلی آن بوده است.

وی یادآور شد: بخشی از آمار بالای تصادفات درون شهری امسال در مقایسه با سال گذشته به دلیل اعمال محدودیت‌ها و قرنطینه خانگی بود اما با این وجود وضعیت آمار تصادفات درون شهری این استان نگران کننده است.

فرمانده انتظامی اصفهان افزود: تجاوز از سرعت مجاز، خستگی و خواب آلودگی و بی توجهی به علائم هشدار دهنده از جمله مهمترین تخلفات رانندگی در اصفهان است.

سردار میرحیدری بیان کرد: خستگی و خواب آلودگی رانندگان در ۳۰ کیلومتری ورود شهرها از جمله عوامل سوانح ترافیکی است که با وجود تذکر فراوان برای استراحت اما این موضوع مغفول مانده و موجب واژگونی و تصادف می‌شود.

وی با بیان اینکه نقاط پرحادثه جاده‌های برون شهری یکی از عوامل موثر در افزایش تصادفات در این استان است، تصریح‌کرد: اصلاح هندسی و رفع حادثه خیزی جزو ضرورت‌هاست و باید در اولویت کاری مسوولان استانی و شهرستانی قرار گیرد.

فرمانده انتظامی اصفهان یادآورشد: رفع مشکل فنی جاده‌ها و قانونمداری مردم در کاهش حوادث جاده ای و شهری لازم است و تاکنون هرچقدر این مسائل مورد توجه قرار گرفته شاهد نتایج اثرگذار آن بوده ایم.

وی فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی را برای کاهش تصادفات لازم دانست و اظهارداشت: کودکان و نوجوانان به عنوان همیاران پلیس تذکر به خانواده‌ها برای رعایت قوانین و مقررات را به عنوان همکاران پلیس همچنان ادامه بدهند تا در ۶ ماهه دوم امسال شاهد کاهش تصادفات باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار