به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان
دومین گردهمایی تبادلات علمی و همکاری‌های دانشگاه‌های ایران با آزمایشگاه "سی ام اس" (cms) مرکز پژوهش‌های هسته‌ای اروپا(CERN)، ۲۳ شهریور جاری بصورت برخط(آنلاین) به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۹۳۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴ 12 September 2021

روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان روز یکشنبه اعلام کرد: دومین گردهمایی تبادلات علمی و همکاری‌های دانشگاه‌های ایران با آزمایشگاه "سی ام اس" (cms) مرکز پژوهش‌های هسته‌ای اروپا(CERN) با هدف گسترش سطح همکاری‌ها و ایجاد انگیزه برای جذب نیروهای جوان به‌منظور پیشبرد هرچه بهتر پژوهش‌های علمی و آموزشی در ارتباط با سِرن برگزار می‌شود.

این رویداد با حضور استادان و دانشجویان محقق و علاقه‌مند برگزار و علاوه بر مرور تاریخچه‌ فعالیت‌های داخلی و برنامه‌ جامعه‌ جهانی برای آینده‌ فیزیک ذرات، امکانات و ظرفیت‌های پژوهشی موجود در ایران معرفی می‌شود.
در این گردهمایی اعضای هیات علمی از جمله رضا منصوری فیزیکدان برجسته کشور و شهرام راحتلو، فیزیکدان ایرانی دانشگاه استنفورد به ارائه گزارشی از دستاوردهای همکاری‌های مشترک در ۲ سال گذشته و برنامه‌ فیزیک آزمایشگاه سرن خواهند پرداخت.
در کنار این رویداد، مدرسه‌ سه‌روزه‌ آشنایی با فعالیت‌های سرن برای دانشجویان و محققان علاقه‌مند از ۲۰ شهریور آغاز شد و تا ۲۲ شهریور جاری ادامه دارد.

اطلاعات بیشتر و امکان حضور در این رویداد از طریق پایگاه اینترنتی همایش به نشانی https://indico.cern.ch/e/iut۱۴۰۰  در دسترس است.

قائم مقام رییس دانشگاه صنعتی اصفهان در امور بین‌الملل و توسعه ساختارهای فناوری، پیش از این به ایرنا گفته بود: این دانشگاه ببعنوان مرکز همکار بین‌المللی ایران با مرکز پژوهش‌های هسته‌ای اروپا (CERN) در اجرای یکی از مهمترین و بزرگترین طرح‌های علمی مشارکت دارد که مرتبط با شتاب دهنده ذرات و فناوری‌های جدید در این زمینه است.

محمدجواد امیدی به پذیرش طرحی از این دانشگاه در مرکز سرن اشاره و خاطرنشان کرد: پذیرش این طرح پژوهشی که به اجرای هر بهتر برنامه‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهی سِرن کمک می کند برای دانشگاه ما موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

امیدی با تاکید بر اینکه همکاری با مرکز سرن به فعالیت استادان دانشگاه صنعتی اصفهان محدود نمی شود، اضافه کرد: این دانشگاه بعنوان مرکز اتصال (هاب) دانشگاه های ایرانی با سرن، فعالیت دارد و در شهریور امسال نیز نشستی در این زمینه برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار