رییس حوزه هنری اصفهان با بیان اینکه جشنواره های معتبر و بزرگ در دنیا همیشه به نام شهرها شناخته می‌شوند گفت: برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان از دو منظر برندینگ شهر اصفهان و انگیزه بخشیدن به هنرمندان، کودکان و نوجوانان اصفهانی بسیار اهمیت دارد.
کد خبر: ۹۹۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹ 12 September 2021

مجتبی شاهمرادی رییس حوزه هنری اصفهان در حاشیه نمایشگاه پوسترهای ادوار مختلف جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در خصوص مشارکت جدی‌تر حوزه هنری اصفهان در برگزاری جشنواره امسال اظهار کرد: مجری دوره‌‌های اولیه جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوانان، حوزه هنری اصفهان بود. در این دوره نیز با توجه به ظرفیت و پتانسیل هایی که حوزه هنری و زیرساخت‌هایی که در آن وجود دارد، قرار شده است که حوزه هنری بسیار جدی‌تر به این جشنواره کمک کنند و در کنار شهرداری اصفهان باشد.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نوعی برند شهر اصفهان بوده و برای ما بسیار مهم است. حوزه فیلم و فیلمسازی برای حوزه هنری جدی است و جا دارد یاد کنیم از مرحوم زاون قوکاسیان که بسیاری از فیلمسازان شهر ما شاید بسیاری از انگیزهای خود را از جلسات نقد فیلم ایشان گرفتند و تمامی این موضوعات باعث شد تا ما انگیزه‌ای داشته باشیم برای کمک کردن به دوستان‌مان در ستاد جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان و انشالله در کنار آنها هستیم.

شاهمرادی در خصوص نمایشگاه پوسترهای ادوار مختلف جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان گفت:  با در کنار هم قرار گرفتن این پوستر ها، سیر تحول گرافیک و طراحی پوسترها را می توان مشاهده کرد و از سوی دیگر حال و هوای جشنواره را متناسب با سال‌های برگزاری آن در کشور مشاهده کرد و به نوعی تاریخ تصویری جشنواره است.

وی درباره محاسن برگزاری متداوم این جشنواره در شهر اصفهان که به عنوان شهر دوستدار کودک نامیده می‌شود اظهار کرد: جشنواره های معتبر و بزرگ در دنیا همیشه به نام شهرها شناخته می‌شوند. جشنواره‌هایی از جمله جشنواره فیلم کن، برلین، ونیز و ... که این جشنواره نیز برای معرفی اصفهان در دنیا مهم است. چراکه همانطور که میدانید تنها جشنواره A در کشور ما جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان است که از این منظر برای شهر اصفهان قابل اهمیت است و از سوی دیگر اصفهان مهد فیلم‌سازان بوده و جشنواره همیشه یک انگیزه‌ای برای فیلم‌سازان اصفهانی بوده است و بنابراین نقش ویژه‌ای برای هنرمندان و کودکان و نوجوانان اصفهانی دارد.

رییس حوزه هنری اصفهان در پایان گفت: چندسالی است المپیاد فیلمسازی بسیار جدی در حال برگزاری است و این یکی از زمینه‌های استعدادیابی و سوق دادن نوجوانان ما به سمت فیلم‌سازی است و امیدوارم در آینده ثمرات آن را ببینیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار