استاد رحمت الله رضایت، معمار و مرمتگر پیشکسوت سنتی به دیدار معمار زیبایی‌ها شتافت.
کد خبر: ۹۹۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷ 12 September 2021

بنابر اعلام روابط عمومی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان این هنرمند بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان عسگریه اصفهان جان خود را از دست داد.
استاد رضایت سال ۱۳۲۷ در اصفهان متولد شد. پدرش استاد محمدعلی رضایت از معماران سنتی بنام اصفهان بود، استاد رحمت الله نیز از سنین کودکی در خدمت پدر با رمز و راز معماری سنتی آشنا شد.
استاد رحمت الله رضایت در شناخت تناسبات و زیبایی شناسی معماری مهارت ویژه‌ای داشت و برای هر فضایی که قرار بود اثری خلق کند در ذهن خود تکمیل یافته آن را مجسم می‌کرد.
از مهم‌ترین فعالیت‌های استاد رحمت الله رضایت در زمینه معماری می‌توان به اتصال بازار رنگرز‌ها در خیابان حکیم، بازسازی سردر کوشک، سردر و بازارچه حسن آباد، سردر و بازارچه رهنان، سردر و ورودی موزه علامه مجلسی، مرمت تالار تیموری، شبکه بندی دور حیاط مسجد جامع اصفهان، طاق‌های شبستان ضلع شمال شرقی امامزاده اسماعیل و مصلای شاه عبدالعظیم حسنی در شهر ری اشاره کرد.
رحمت الله رضایت همچنین دو سال قبل مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله را آغاز کرده بود و در مرحله دوم قرار داشت.
دو پسر ایشان هم قدم در راه پدر گذاشته اند.
مراسم تدفین و خاکسپاری استاد رحمت الله رضایت فردا دوشنبه بیست و دوم شهریور ماه ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه در قطعه نام آوران باغ رضوان اصفهان برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار