معاون حقوقی و امور ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: حدود نیمی از مراکز دینی این استان مثل مساجد، بقاع متبرکه و موقوفات سند مالکیت مشخص ندارند.
کد خبر: ۹۹۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷ 14 September 2021

حجت الاسلام اصغر توسلی افزود: تاکنون اسناد ملکی ۵۰ درصد از مراکز دینی سراسر استان اصفهان با همکاری اداره کل ثبت اسناد همراه با انجام نقشه‌برداری صادر شده است.

وی افزود: با توجه به گستردگی مساحت و زمین برخی از موقوفات و مراکز دینی، نقشه برداری و رفع تعارضات آن‌ها زمانبر و طولانی بوده است.

معاون حقوقی و امور ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان با بیان اینکه  اخذ اسناد اماکن مذهبی بر اساس برنامه انجام می‌شود، گفت: امسال مدارک۲ هزار پرونده موقوفات بررسی و سند ملکی آن‌ها اخذ خواهد شد.

وی یادآورشد: استان اصفهان با داشتن ۵۰ هزار موقوفه، بیش از ۷۰۰ بقعه متبرکه و پنج هزار باب مسجد حجم بالایی از مراکز دینی و وقفی را دارد که اخذ اسناد آن از اهمیت و ضرورت خاصی برخوردار است.

حجت الاسلام توسلی با بیان اینکه باید مالکیت این مراکز مردمی و خیریه مشخص شود، تصریح کرد: رفع تعارضات و حفظ بیت المال و نیات واقفان ماموریت مهمی است که نباید مورد بی توجهی قرار گیرد و این اخذ سند به حل مشکلات از این قبیل کمک می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار