معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: در یک سال اخیر ۱۴۱ دستگاه آبگرمکن خورشیدی با هدف کاهش وابستگی به چوب بین ساکنان مناطق جنگلی زاگرسی استان توزیع شده است.
کد خبر: ۹۹۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹ 14 September 2021

داریوش سعیدی افزود:  آبگرمکن‌های خورشیدی در اختیار ساکنان منطقه سردسیر و جنگلی پُشتکوه اول شهرستان فریدونشهر واقع در غرب استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پرداخت یارانه حمل ۲۶ هزار سیلندر گاز در این مناطق و منطقه عشایری واقع در محدوده طرح صیانت در شهرستان سمیرم در جنوب استان از جمله دیگر اقدامات پروژه جایگزینی سوخت فسیلی بوده است که کماکان در سالجاری هم ادامه خواهد داشت.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان هزینه اجرای اقدام‌های یاد شده را یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و اظهارداشت: این رقم از محل اعتبارات ملی و استانی بالغ بر برای اجرای پروژه جایگزینی سوخت فسیلی در مناطق جنگلی استان و در محدوده طرح صیانت از جنگلهای زاگرس هزینه شد.

سعیدی خاطرنشان کرد:  تاکنون در مجموع ۷۸۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در پشتکوه اول و دوم فریدونشهر برای خانوارهای ساکن در این مناطق با هدف پیشگیری از تخریب و قطع درختان جنگل نصب و راه اندازی شده که تاثیر بسیار قابل توجهی در استفاده نکردن از  منابع طبیعی داشته است.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده رایگان از انرژی پاک خورشید تصریح کرد: هر چه بتوان این صنعت را توسعه داد به حفظ منابع با ارزش طبیعی می‌انجامد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان اظهارداشت: اقدامات مرتبط با جایگزینی سوخت فسیلی در قالب نصب آبگرمکن‌های خورشیدی، پرداخت یارانه حمل سیلندر گاز و تهیه لوازمی از جمله تنور گازی در سال‌های گذشته تاکنون با هدف تقویت پوشش گیاهی و حفاظت از جنگل‌های منطقه بوده و توانسته ضریب حفاظتی از جنگل را افزایش دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار