مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: قرار است در آینده نزدیک آمبولانس‌های ویژه بانوان در استان‌های اصلی و قطب کشور مجهز و با حضور تکنسین‌های زن راه اندازی شود.
کد خبر: ۹۹۴۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵ 15 September 2021

غفور راستین  افزود: یکی از سیاست‌های مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور جذب نیروهای تکنسین از بانوان است تا آمبولانس‌های ویژه زنان در استان‌های اصلی و بزرگ کشور ایجاد شود.

وی درباره جذب نیروی اورژانس بیان کرد: ۲ فراخوان استانی و کشوری برای جذب نیروی فوریت‌های پزشکی اعلام شد که ۱۰۰ نفر ثبت نام کردند اما از این تعداد تنها ۲۰ نفر واجد تمامی شرایط مورد نظر بودند و از فیلترهای مربوطه عبور کردند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان اضافه کرد: مابقی افراد به دلیل نامرتبط بودن رشته تحصیلی، استخدام بودن در جایی دیگر و یا فاصله بسیار دور محل سکونت از استان واجد شرایط نبودند.

وی ادامه داد: افرادی که دارای تحصیلات تکنسین یا کارشناسی فوریت‌های پزشکی، کارشناسی پرستاری، هوشبری و اتاق عمل هستند می‌توانند در قالب نیروی شرکتی جذب اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان شوند.

راستین با بیان اینکه هرساله قرارداد نیروهای اورژانس تبدیل وضعیت می‌شود بیان کرد: استاندارد لازم برای هر پایگاه اورژانس حدود ۹ نیروی تکنسین فعال است که این میزان برای پایگاه‌های اورژانس اصفهان ۴.۵ نیرو به ازای هر پایگاه است و این به معنای حجم کار ۲ برابری برای هر نیروی اورژانس است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۲۲۰ پست خالی داشتیم اما تنها ۴۰ نفر جذب شدند و مابقی پست‌ها خالی ماند که به دلیل همان مرتبط نبودن رشته وسایر موارد بوده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان همچنین ادامه داد: ۲۲۶ مجوز جذب نیروی شرکتی داریم و اکنون می توانیم تا ۱۰۰ نفر را جذب اورژانس استان کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار