میزان آبدهی چشمه لنگان با ۹۸ درصد کاهش نسبت به اردیبهشت ماه امسال از ۵۰۰۰ به ۸۰ لیتر در ثانیه رسیده است.
کد خبر: ۹۹۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷ 16 September 2021

مدیر آبفای فریدونشهر با بیان این که در شرایط عادی، میزان آبدهی چشمه لنگان به بیش از ۷۰۰۰ لیتر در ثانیه می رسد گفت: وقوع خشکسالی های مستمر در دهه اخیر موجب کاهش شدید سطح سفره های زیرزمینی و خشک شدن  بسیاری از منابع آب محلی در فریدونشهر و روستاهای این منطقه شده است.

محمدرضا یبلویی افزود: چشمه لنگان تنها منبع تامین کننده آب شرب در فریدونشهر و روستاهای این منطقه به شمار می رود که با کاهش آبدهی آن، تامین آب پایدار روستاهای بادجان، سیبک، سدآب، میدانک اول و دوم، دره سیب و مجتمع روستایی قلعه سرخ با چالش مواجه می شود.

وی افزود: در سه سال  اخیر تعداد ۵ حلقه چاه نیز در فریدونشهر حفر شد که به دلیل فقر شدید سفره های زیرزمینی، این چاه ها آبدهی لازم را نداشت و همگی خشک شدند.

مدیر آبفای فریدونشهر با بیان این که تاکنون بیش از ۶ هزار انشعاب آب به مشترکین شهری و ۲ هزار انشعاب  به روستائیان در منطقه فریدونشهر واگذار شده است، تصریح کرد: مردم این شهرستان می توانند با مصرف بهینه آب، نقش مهمی در مدیریت منابع آبی و تامین آب شرب پایدار ایفا کنند. گفتنی است چشمه لنگان در روستای سیبک واقع در ۱۷ کیلومتری جنوب‌غربی فریدونشهر قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار