تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه کاشان و دانشگاه مدیترانه شرقی با هدف گسترش همکاری‌های بین المللی منعقد شد.
کد خبر: ۹۹۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱ 21 September 2021

مدیر گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه کاشان هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را، بهره‌گیری از امکانات موجود برای تحقق اهداف مشترک و توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های علمی و بین‌المللی دانست و گفت: با امضای این تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی دوجانبه، تبادل دانشجو و استاد، فرصت‌های مطالعاتی کوتاه و بلندمدت و برگزاری دوره‌های مشترک بین این دو دانشگاه فراهم می‌شود.
علیرضا جوادی افزود: همچنین موضوعاتی مانند بهره‌مندی دو طرف از امکانات فنی و آزمایشگاهی یکدیگر در زمینه‌های تبادل دانشجو، پژوهشی و علمی، همکاری در طرح‌های مشترک پژوهشی، همکاری در برگزاری مشترک همایش‌های تخصصی و کارگاه‌های علمی و بین المللی از جمله محور‌های این تفاهم نامه است.
دانشگاه مدیترانه شرقی Eastern Mediterranean University‎ یک دانشگاه دولتی در شهر فاماگوستا در جمهوری ترک قبرس شمالی است که در سال ۱۹۷۹ افتتاح شده‌است.
زبان تحصیل در این دانشگاه ترکی و انگلیسی است و از لحاظ رده‌بندی، مهمترین دانشگاه قبرس شمالی محسوب می‌شود.
در این دانشگاه دانشجویان بیشتر از قبرس شمالی و ترکیه، برخی کشور‌های عربی، نیجریه، پاکستان، ایران، آذربایجان، کشور‌های آسیای میانه و برخی کشور‌های اروپایی شرقی مشغول به تحصیل هستند.
دانشگاه مدیترانه شرقی دارای بیش از ۵۰ گروه آموزشی بوده و مقاطع و رشته‌های ارائه شده در آن مورد تأیید وزارت علوم ترکیه (YOK) است.
این دانشگاه در حال حاضر دارای ۶۸ رشته در مقطع کارشناسی، ۳۹ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۸ رشته در مقطع دکتری می‌باشد و عضو اتحادیه دانشگاه‌های اروپا EUA، انجمن دانشگاه‌های بین‌المللی IAU، انجمن دانشگاه‌های جهان اسلام FUIW، جامعه دانشگاه‌های مدیترانه CMU و عضو رسمی ABET آمریکا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار